Miss World Muslima 2014/2015 Fatma Ben Guefrache

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Eerst was er een Miss World met de knapste vrouwen van de wereld. Tegenwoordig is er ook een toernooi Miss World Muslimah met de mooiste moslima dames. De winnaar van Miss World Muslima 2015 is Fatma Ben Guefrache uit Tunis. De grote finale is gehouden in Yogyakarta in Indonesie op 21 november. De mooiste vrouwen uit verschillende Arabische landen hebben zich deze week verzameld voor de finale van Miss Muslima. Tijdens de schoonheidswedstrijd wordt gekeken naar verschillende uiterlijke en innerlijke eigenschappen van de vrouwen. Daarnaast wordt ook gekeken hoeveel kennis de vrouwen hebben over de islam. Er wordt zelfs gevraagd om uit de koran te reciteren.

De winnaar van Miss World Muslimah van dit jaar is de 25 jarige Fatma Ben Guefrache. Fatma kreeg verschillende prijzen van de organisatie, waaronder een gouden horloge en een reis naar Mekka.
Een organisator van het evenement Jameyah Sherrif geeft uitleg over de islamitische versie van Miss World: "we willen weten in hoeverre de vrouw de islamitische levenswijze begrijpt, de manier hoe ze eet, hoe zij zich kleedt en hoe ze omgaan met het leven."

Wat vinden jullie van Miss World Muslima?

world-miss-muslima.jpg
miss-muslimah.jpg
 
Laatst bewerkt:
5 mrt 2012
18.240
681
Ik ben van mening dat je niet aan de hele wereld moet laten zien dat je een “Miss World muslimah” bent. Ze worden beoordeeld op hun islamitische levensstijl en op karaktereigenschappen als oprechtheid, bescheidenheid en empathisch vermogen. Als je uw foto’s wereldwijd laat publiceren zegt dat voor mij genoeg dat ben je in mijn ogen geen “miss muslimah”.

Maar soit, dat is mijn mening maar...
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik ben van mening dat je niet aan de hele wereld moet laten zien dat je een “Miss World muslimah” bent. Ze worden beoordeeld op hun islamitische levensstijl en op karaktereigenschappen als oprechtheid, bescheidenheid en empathisch vermogen. Als je uw foto’s wereldwijd laat publiceren zegt dat voor mij genoeg dat ben je in mijn ogen geen “miss muslimah”.

Maar soit, dat is mijn mening maar...

Ge bent ouderwets zotteke, het is 2014 zene! :banana:
 
5 mrt 2012
18.240
681
Ge bent ouderwets zotteke, het is 2014 zene! :banana:
Zen kik liever ouderwets, dan Modern zenne. ;)Ik zie mij niet meedoen aan zulke wedstrijden( Voor mij is daar niks islamitische aan)... Reis naar Mekka is mooi meegenomen maar ik werk liever hard dan ik het zomaar in mijn handen krijg omdat ik een "miss" ben.

Btw: Bijna 2015, dus het wordt steeds gekker!!
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Zen kik liever ouderwets, dan Modern zenne. ;)Ik zie mij niet meedoen aan zulke wedstrijden( Voor mij is daar niks islamitische aan)... Reis naar Mekka is mooi meegenomen maar ik werk liever hard dan ik het zomaar in mijn handen krijg omdat ik een "miss" ben.

Btw: Bijna 2015, dus het wordt steeds gekker!!

Jaa de islamitische wereld imiteert de ongelovigen steeds meer. Het lijkt net of ze zich gedwongen voelen om zich aan te passen. Maar een echte miss zal zich niet inschrijven voor zo een wedstrijd, daar heb je gelijk in!
 
5 mrt 2012
18.240
681
Jaa de islamitische wereld imiteert de ongelovigen steeds meer. Het lijkt net of ze zich gedwongen voelen om zich aan te passen. Maar een echte miss zal zich niet inschrijven voor zo een wedstrijd, daar heb je gelijk in!

Ja daar heb je gelijk in, erg triestig om te zien.
 
31 dec 2012
2.957
300
Je kunt het op twee manieren interpreteren. Aan de ene kant is het goed om ''de moslima'' te promoten als zijnde een Miss zonder al die rare rondes zoals ze die in de gewone Miss verkiezingen hebben.

Aan de andere kant druist dit wel in tegen de islamitische regels. Een vrouw moet haar bescheidenheid en al die andere facetten die ze hier zogenaamd testen voor zichzelf houden. Het is net als opscheppen en dat mag niet. Maargoed wie ben ik :nerd:
 
23 mei 2012
545
9
aléé als er een miss moslima verkiezing gehouden wordt, dan moet men nie het uiterlijk gaan beoordelen èh? stelletje zottekes bij elkaar
 
Bovenaan