Dieet: Koolhydraten schadelijker dan gedacht

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Wie doet er mee met een dieet voor een paar kilo afvallen? Ik ben me nu aan het verdiepen in de verschillende manieren om af te vallen en kwam deze informatie tegen over koolhydraten.

Een eetpatroon met veel verzadigde vetten is gezonder dan een eetpatroon met veel koolhydraten. Amerikaanse onderzoekers hebben namelijk ontdekt dat koolhydraten schadelijker zijn dan verzadigd vet. Uit een onderzoek waarin mensen verschillende diëten volgden, werd deze conclusie getrokken. Mensen die tijdens een dieet veel verzadigde vet aten en weinig koolhydraten, toonden betere resultaten dan een vetarm dieet met veel koolhydraten.

Koolhydraten leiden eerder tot een verhoogde vetzuur niveau en tot een verhoogd risico op diabetes en hartziekte. Eerder werd gedacht dat koolhydraten minder schadelijk zijn voor het lichaam. Koolhydraten is een brandstof voor ons lichaam, bestaande uit zetmeel en suikers. Wanneer we koolhydraten innemen, wordt dat gevormd tot glucose in het bloed. Om energie te krijgen is glucose noodzakelijk. Het is dus belangrijk dat koolhydraten met mate wordt ingenomen.

Wie wil afvallen dient een eetpatroon met veel koolhydraten, suikers te vermijden. Veel moderne manieren voor afvallen & strenge dieet zijn gevuld met koolhydraten.

Voorbeeld: AA Drink heeft 16,5 gram koolhydraten per 100 ml.
- waarvan suikers: 15 gram.

koolhydraten.png
 
5 mrt 2012
4.451
127
Suikers zijn de vijand van de mens. Het is ongelofelijk hoeveel wij eigenlijk consumeren. Iedereen kijkt heel scheef naar "light" producten, maar het komt op het zelfde neer, enkel krijg je minder suikers binnen.
 
29 aug 2014
17
13
Ik heb mij de afgelopen jaren veel verdiept in voeding. Je schrikt van het feit dat wij zoveel producten eten waarin veel chemisch spul inzit. Het beste is om alles zelf te maken thuis met verse producten, als groente en fruit, dus niets uit pakjes, ja ook cup-a-soup of noodles.

Wat koolhydraten betreft, eet zoveel mogelijk groente, want daarin kun je je nodige koolhydraten uit halen. Langzame koolhydraten zijn ook goed voor je, zoals havermout of volkoren pasta en dergelijke, maar probeer dit te beperken. Havermout kun je gerust altijd nemen. Het is super gezond!
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Suikers zijn de vijand van de mens. Het is ongelofelijk hoeveel wij eigenlijk consumeren. Iedereen kijkt heel scheef naar "light" producten, maar het komt op het zelfde neer, enkel krijg je minder suikers binnen.

Ik dronk echt heel veel AA tijdens het lopen buiten. Het werd een gewoonte. En het ergste is dat ik het gevoel had dat ik gezonde drank dronk. Omdat AA zogenaamd een sportdrank is, maar ik schrok toen ik zag hoeveel suikers erin zitten. Nu drink ik meer water inshaAllah.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik heb mij de afgelopen jaren veel verdiept in voeding. Je schrikt van het feit dat wij zoveel producten eten waarin veel chemisch spul inzit. Het beste is om alles zelf te maken thuis met verse producten, als groente en fruit, dus niets uit pakjes, ja ook cup-a-soup of noodles.

Wat koolhydraten betreft, eet zoveel mogelijk groente, want daarin kun je je nodige koolhydraten uit halen. Langzame koolhydraten zijn ook goed voor je, zoals havermout of volkoren pasta en dergelijke, maar probeer dit te beperken. Havermout kun je gerust altijd nemen. Het is super gezond!

Waarschijnlijk kan ik veel van jou leren wat betreft koolhydraten. Ik probeer veel fruit te eten, maar dan blijft het vooral bij sinaasappels of een banaan. Ook bij groente eet ik niet veel verschillende groenten, meestal gewoon de standaard groente. Ik eet dus niet echt gevarieerd. Maar mijn eetpatroon is ook slecht want soms ontbijt ik pas rond 12 uur en lunch ik niet. Of ik eet pas heel laat avondeten rond 11 uur in de avond. Volgens mij is dat ook niet echt gezond.
 
29 aug 2014
17
13
Waarschijnlijk kan ik veel van jou leren wat betreft koolhydraten. Ik probeer veel fruit te eten, maar dan blijft het vooral bij sinaasappels of een banaan. Ook bij groente eet ik niet veel verschillende groenten, meestal gewoon de standaard groente. Ik eet dus niet echt gevarieerd. Maar mijn eetpatroon is ook slecht want soms ontbijt ik pas rond 12 uur en lunch ik niet. Of ik eet pas heel laat avondeten rond 11 uur in de avond. Volgens mij is dat ook niet echt gezond.

Je moet 2 keer per dag een fruitsoort eten, dus daar doe je goed aan, alleen banaan mag je 3 keer per week eten, want in bananen zitten veel suikers.

Probeer na 8 uur niets meer te eten en sta vroeg op. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld op staat bij fadjr? Dan ontbijt je meteen en daarna kun je verder gaan slapen.

Voor de rest is het belangrijk om heel veel te drinken, voornamelijk water, maar dat is al vrij bekend.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik probeer twee liter water te drinken per dag. Maar ik sta niet altijd op met fajr, dat verschilt per dag, maar als ik opsta is het bidden en dan terug slapen. Ik heb nooit trek vroeg in de ochtend. Ook als ik ga werken, doe ik vaak pas onderweg naar werk langs de winkel om voor ontbijt. Ik neem daar niet uitgebreid te tijd voor thuis.
 
C

croydon

Guest
Hoi! Ik ben al jaren bekend met" afslanken " betekent, Ik heb veel dingen geprobeerd op mezelf. Het meest van alles, ik ging nog steeds healthcarechain.net. ik dronk het in een compartiment met proteïne-koolhydraten alternatie en voor de cursus verloor ik een paar gehate kilo ' s. Het is niet moeilijk om te drinken, tijdens het eten, twee capsules moeten worden gedronken en dat is het. 'S nachts kunt u rustig slapen en weten dat het gewichtsverlies proces aan de gang is. Ik heb er geen bijwerkingen op gehad, behalve dat alleen ontspanning, maar ik begrijp dat dit geen bijwerking is, maar een goed doordacht effect van de fabrikant, om het lichaam schoon te maken. Nou, de ontspanning die ik wil zeggen is niet sterk, ik had geen problemen. Mijn maag deed geen pijn en ik had geen diarree.
 
Bovenaan