Iemands huwelijksaanzoek weigeren omdat hij zijn baard scheert!

2 aug 2012
2.406
160
Iemand huwelijk aanzoek weigeren omdat hij zijn baard scheert !!
--------------------------------------------------------------------------------------------

Shaykh Saalih ibn Fawzaan al-Fawzaan [Hafidhahu Allah] word gevraagd:

Deze vragenstelster, ze vraag:

"Wat is de oordeel over het weigeren om met een man te trouwen dat zijn baard scheert."

Shaykh Saalih al-Fawzaan [Hafidhahu Allah] geeft als antwoord:

"Ja, Allah brengt iemand anders voor haar, Allah zal iemand anders brengen. Degene die de kwestie van het scheren van de baard licht neemt zou ook andere kwesties lichtvaardig nemen. En vervolgens zouden kinderen komen (geboren worden) en zij zullen op het zelfde zijn.

Na'am"

Audio: http://m.youtube.com/watch?v=aRhL1_VbUb0
Vertaalt door: Abu Abd-Allah Rekaar al-Kurdi
 
2 aug 2012
2.406
160
image.jpg
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Dit klopt echt niet altijd hoor. In mijn omgeving zijn de mannen met baard echt niet beter en praktiserender dan mannen zonder baard. Ik heb gemerkt dat baard heel weinig zegt. Ik ken mannen met baard tot hun navel en toch zijn het leugenaars en houden alleen van geld verzamelen.
 
2 aug 2012
2.406
160
Dit klopt echt niet altijd hoor. In mijn omgeving zijn de mannen met baard echt niet beter en praktiserender dan mannen zonder baard. Ik heb gemerkt dat baard heel weinig zegt. Ik ken mannen met baard tot hun navel en toch zijn het leugenaars en houden alleen van geld verzamelen.

Ik weet wel dat tegenwoordig baard niet veel zegt qua Deen. Maar hoe dan ook blijft de baard een verplichting voor de man. Of hij nu goede akhlaaq heeft of niet.

En ik kan wel iemand weigeren daarvoor, want ik ga er vanuit dat iemand met een sterk imaan en die in de voetsporen wilt treden van onze geliefde profeet Mohammed salla lahou alayhi wassalam dat hij zijn baard wel zou laten staan. Wa Allahu a3lem
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik weet wel dat tegenwoordig baard niet veel zegt qua Deen. Maar hoe dan ook blijft de baard een verplichting voor de man. Of hij nu goede akhlaaq heeft of niet.

En ik kan wel iemand weigeren daarvoor, want ik ga er vanuit dat iemand met een sterk imaan en die in de voetsporen wilt treden van onze geliefde profeet Mohammed salla lahou alayhi wassalam dat hij zijn baard wel zou laten staan. Wa Allahu a3lem

Als je in deze tijd iemand voor baard weigert.. dan ben je wel hard. Dus ook een goede man die scheert, zou jij geen kans geven om ermee te trouwen?
 
2 aug 2012
2.406
160
Als je in deze tijd iemand voor baard weigert.. dan ben je wel hard. Dus ook een goede man die scheert, zou jij geen kans geven om ermee te trouwen?

Ach nee sawarag waha. Heb ervaren dat wanneer het er echt op aankomt een baard niet het belangrijkste is bij een partnerkeuze, (oke moet wel effe zeggen dat ik gladgeschoren sowieso not. done vind :))
Een goede man zonder baard durf ik een kans te geven. Wat er niet is kan nog altijd komen he.
 
6 feb 2011
5.829
132
Er zijn genoeg jonge gasten met baarden die alhamdoelillah berouw hebbe getoond hebbe en prachtige karakters hebben. Maar net niet genoeg voor elke vrouw hier in Europa. Een goede praktiserende jonge zonder baard mag je niet weigeren vind ik. Die baard kan hij later laten groeien. Ben ik zeker van.
Ik denk dat deze Shaykh het over vrouwen heeft in islamitische landen. Hier in Europa laat niet iedereen makkelijk een baard groeien. Wa Allahu a3lam.
 
2 aug 2012
2.406
160
Ach ja het is inderdaad beetje overdreven om die te weigeren als de rest goed is. De realiteit zegt me toch wel dat baard idd niet het belangrijkste is. Want dat kan idd nog altijd komen.
 
31 dec 2012
2.957
300
LOL. Gelukkig heeft mijn man een baard(je), stel je voor dat hij die niet had toen hij mijn hand kwam vragen :eek:

dan was ik de man van mijn leven misgelopen :hihi:
 
Bovenaan