Dreigbrief aan moslimgezin: 'Hier is geen plek voor jou'

zijn jullie ook bang voor aanslagen op moslims algemeen?

  • ja

    Votes: 3 100,0%
  • nee

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    3
16 apr 2012
3.101
73
Een Haagse moslim en zijn gezin zijn afgelopen week per brief met de dood bedreigd. Directe aanleiding lijkt de aanslagen in Parijs. De briefschrijver dreigt de man een 'kopje kleiner te maken' en zijn huis op te blazen als hij niet binnen een week 'oprot'

,,We weten wat je van plan bent, net als je vriendjes in Parijs hebben aangericht," staat in de brief. Die werd woensdag bezorgd op het woonadres van de man, in de Schilderswijk.

,,We geven je een kleine week de tijd om, grof gezegd, op te rotten." Geeft de Hagenaar aan die oproep geen gehoor, dan gaat zijn 'koppie eraf', valt even verder te lezen.

De briefschrijver dreigt ook het huis van de man op te blazen: ,,Dan ben niet alleen jij, maar ook je vriendinnetje en kinderen de dupe."

Terroristische misdrijven
De schrijver blijkt goed op de hoogte van de persoonlijke situatie van de Hagenaar. Die onderhoudt banden met een groep Haagse moslims, die door de politie als radicaal worden beschouwd. Een deel van de groep zit vast op verdenking van het ronselen van Syriëgangers, andere jongens bevinden zich in dat land.

De briefschrijver weet dat zijn slachtoffer ook enige tijd vastzat op verdenking van terroristische misdrijven: ,,We weten precies waar en waneer je naar de reclassering gaat."

De Hagenaar zegt niet erg onder de indruk te zijn van de bedreiging. ,,Ik neem het niet heel serieus. Maar mijn moeder, mijn vrouw en mijn advocaat wel." Bij de politie is aangifte gedaan van de bedreiging.

Aanslagen Parijs
Dat de gebeurtenissen in Parijs en België ook in Nederland hun uitwerking niet missen, blijkt ook uit een andere brief die vorige week op internet opdook. In de brief worden moslims opgeroepen om zich 'aan te passen'. ,,Als je dat wegens jullie achterhaalde geloofsovertuiging niet ziet zitten, moet je je afvragen of je wel op de ideale plek binnen onze samenleving bent neergestreken."

Het is niet bekend wie de ontvangers van de tweede brief zijn. Naar verluidt gaat het ook hier om moslims in de Haagse Schilderswijk.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik ben wel bang voor aanslagen tegen moslims. Er zijn ook bedreigingen tegen moskeeën in Nederland. Als moslims worden aangevallen, zullen Nederlanders weer aangevallen worden en dan wordt de sfeer alleen maar slechter..
 
16 apr 2012
3.101
73
E="Patron, post: 350408, member: 1"]Ik ben wel bang voor aanslagen tegen moslims. Er zijn ook bedreigingen tegen moskeeën in Nederland. Als moslims worden aangevallen, zullen Nederlanders weer aangevallen worden en dan wordt de sfeer alleen maar slechter..[/QUOTE] klopt er gaan veel verhalen rond over aanvallen op moslims
 
4 apr 2012
1.869
43
Het dreigt uit de hand te lopen. Niet enkel moskëen worden aangevallen ook de zusters worden fysiek aangevallen en geïntimideerd op straat. Genoeg gebeurtenissen die de ronde gaan. Het is aan het escaleren.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Islam groeit lekker elke dag in Nederland en zal steeds groter worden. Niemand kan dat stoppen, zelfs niet Wilders met zijn aanhangers. Dus blijven lachen mensen!
 
Bovenaan