Het spotten/lachen over een Islamitische daad is Koefr (ongeloof)

2 okt 2012
3.117
190
Het spotten/lachen over een Islamitische daad is Koefr (ongeloof):

Vraag :

Hoe luid het oordeel over iemand die spot/lacht over/met een vrouw die de correcte islamitische hijaab draagt en haar gezicht en handen bedekt?

Antwoord :

Alle lof behoort Allah toe.

Wie dan ook spot/lacht met een Moslim of Moslima die zich aan de Islamitische wetgeving houd, is een ongelovige - of hij een Moslima bespot dat zij de correcte Islamitische Hibaab draagt, of uit andere redenen.

Abdoellah Ibn Oemar -Radiallahoe anhoe- berichte dat tijdens de slag van Taboek een man zei : " Ik heb nooit iets zoals onze Koranlezers gezien. Zij hebben de grootste buiken, de leugenachtigste tongen en zij zijn de lafsten wanneer zij de vijand treffen." Een andere man zei : " Jij liegt, en je bent een huichelaar. Ik zal zeker de boodschapper van Allah -Salallahoe alayhie wasalam- op de hoogte brengen [over wat je hebt gezegd]."

Hij berrichte de Boodschapper van Allah -Salallahoe alayhie wasalam- hierover,dan werd er Koran geopenbaard. Abdoellah Ibn Oemar zei : " Ik zag hem (deze man) zich ind de zadel van de Kameel van de Boodschapper van Allah -Salallahoe alayhie wasalam- hangen en over de stenen galopperen, en hij -Salallahoe alayhie wasalam- zei :

"Waren jullie de spot aan het drijven met Allah, Zijn verzen en Zijn boodschapper? Bied geen excuses aan. Jullie zijn ongelovig geworden na gelovig te zijn geweest." [ Soerah At-Tawbah 9:65-66 ]

Daarom is het spotten over de gelovigen, gelijk aan het spotten over Allah, Zijn verzen en zijn Boodschapper -Salallahoe alayhie wasalam-.

En Allah is de Bron van Kracht.

Het Permanente Comité voor Islamitisch Onderzoek en Fatawaa.
Al-Lajna ad-Daima, in al-Fatawa al-Jamia li-l-Mara al-Muslima, Deel 3, Blz. 813
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Waarom zou je lachen over een islamitische daad? Een moslim zou dat sowieso nooit doen
 
Bovenaan