Hachim Mastour geselecteerd voor Marokkaanse elftal

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
De Marokkaanse voetbalbond heeft bevestigd dat Hachim Mastour voor het Marokkaanse elftal zal spelen. Mastour wordt genoemd voor de selectie van Badou Zaki voor de Afrika Cup 2017. In de kwalificatiewedstrijd tegen Libie op 12 juni zal Hachim zijn entree maken.

Hachim Mastour, een jonge sterspeler uit Italie, heeft eerder al voor het Italiaanse elftal gespeeld onder de 16. Momenteel speelt hij voor AC Milan. De aanvallende middenvelder heeft echter aangegeven dat hij voor Marokko wil spelen in de toekomst. In de komende dagen zal er een bevestiging komen vanuit de kant van Hachim.

De Marokkaanse Messi, zoals Hachim vaak wordt genoemd, is eerder opgevallen door verschillende topclubs waaronder Real Madrid en FC Barcelona.

Bekijk deze video met de voetbal vaardigheden, skills en acties van Hachim Mastour.

 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Zal hij als zestienjarige in de voor het eerste team spelen? Sterk

Africa cup is pas in 2017, maar hij zal vast wel speeltijd krijgen in de kwalificatiewedstrijden. Er zijn meerdere spelers die op 16/17 jaar debuteren.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Hachim Mastour heeft in een interview aangegeven waarom hij voor Marokko heeft gekozen: "Omdat Marokko mijn land is". In het Marokkaan geeft Hachim Mastour een interview met de Marokkaanse voetbalbond. En zijn ouders zijn blij met zijn beslissing. "Ik koos voor Marokko (...) en ik ben blij om te spelen voor de Marokkaanse nationale ploeg," zei de 16-jarige Hachim

Hachim Mastour video

 
Bovenaan