Koran uitlezen in de ramadan

21 apr 2014
405
126
De ramadan nadert, hierbij een schema waarbij je de koran één keer of meerdere keren uit kunt lezen.
Het wordt in shaa allah de eerste keer, dat ik ga proberen hele koran uit te lezen. In shaa allah kunnen wij deze ramadan mee maken en er het beste uithalen. Misschien kunnen we elkaar motiveren?
Knipsel.PNG
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Vorig jaar had ik de intentie om de koran uit te lezen in ramadan. Maar na 10 dagen ramadan liep ik al achter, toen had ik de hoop opgegeven. In de laatste tien dagen heb ik nog veel gelezen, maar heel de koran is mij niet meer gelukt.
 
21 apr 2014
405
126
Vorig jaar had ik de intentie om de koran uit te lezen in ramadan. Maar na 10 dagen ramadan liep ik al achter, toen had ik de hoop opgegeven. In de laatste tien dagen heb ik nog veel gelezen, maar heel de koran is mij niet meer gelukt.

Stap voor stap, je hebt de intentie al. Dat is al goed, in shaa allah lukt het je dit jaar. Maak er tijd voor vrij. Succes!
 
1 jun 2014
248
104
Waarom maakt men een hele schema van hoe ze de Qur’an in de 30 dagen kunnen uitlezen?

Wisten jullie dat de Qur’an dit al heeft gedaan?

De Qur’an hanteert "Djuzz" in het Nederlands "Delen". De Qur’an kent 30 Djuzz. De Ramadhan kent 30 dagen. Elke dag 1 Djuzz lezen (1 Djuzz x 30 dagen = 30 Djuzz), dan heb je heel de Qur’an in 30 dagen uitgelezen.

-Abu Hanifah Ibn Abdullah
 
Bovenaan