bilal (ibn rabah)

7 jul 2011
1.258
423
Dit lijkt mij dus echt een leuke film!
Ik heb het even opgezocht en de datum wanneer die uitkomt is nog niet bekend maar ergens eind 2015 of begin 2016 dus bijna!
 
7 jul 2011
1.258
423
Wie was Bilal Ibn Rabah? En zal deze film in de Nederlandse bioscopen draaien? Dat lijkt me sterk..
Bilaal Ibn Rabaah'
Bilaal ibn Rabaah' (Ar. بلال بن رباح) (ca. 581 - 641) was een Ethiopiër, in Mekka in de late 6e eeuw. De naam van zijn vader was Rabaah en zijn moeder heette Hamâme. Hij stierf toen hij net iets meer dan zestig jaar oud was. Bilaal was een door Aboe Bakr vrijgekochte slaaf en is naar verluidt een van de meest betrouwbare en loyale metgezellen van Mohammed en Ali geweest. Door zijn negroïde uiterlijk wordt hij door moslims vaak aangehaald als bewijs van gelijkwaardigheid binnen de islam.

Volgens de islamitische tradities was Bilaal een van de slaven van Oemajja ibn Khalaf, een verschrikkelijke vijand van de islam en Mohammed. Bilaal werd moslim, maar hield zijn bekering geheim. Echter, zijn meester Oemmajja kwam zijn bekering te weten en begon hem om die reden te bestraffen. Hij beval zijn slaven om hem op het hete zand te laten liggen en liet zware stenen op zijn lichaam leggen, zodat Bilaal niet kon bewegen. Het nieuws van deze straffen bereikte sommige van Mohammeds metgezellen die het op hun beurt aan Mohammed vertelde. Daarop stuurde Mohammed Aboe Bakr naar Oemajja om Bilaal vrij te kopen.


BRON: Wikipedia
 
8 apr 2013
890
159
Doe maar stoer jij a moegroer! Shem raja weha oeha atzaad!! Volgende x ben ik je te snel af
 
5 mrt 2012
18.240
681
Ik wil em ook zien, lijkt me leuk om samen met mijn broertje te kijken.
 
Bovenaan