twijfel over mijn huwelijk

11 jun 2015
11
2
salam ,
dit is vooral naar de dames gericht, ik zit ontzettend te twijfelen of ik wel met deze man wil gaan trouwen doordat ik geen vertrouwen meer in hem heb, ik kan hier met eigenlijk niemand over praten in mijn omgeving.
is er misschien een zuster waarbij ik even me verhaal kwijt kan?
 
21 apr 2014
405
126
Ik zou salaat istikhar doen en met je partner erover praten. Zeg wat je dwars zit, maar op een normale manier. Zolang hij niet weet dat jij ergens mee zit, kan hij jou vertrouwen niet terug winnen. Misschien si het een misverstand en is het met 1 gesprek verholpen.

Ik zou niet meteen de handdoek in de ring gooien, maar eerst met hem praten. Eventueel met je moeder of tante als je een goede band met ze hebt.
 
7 jul 2011
1.258
423
Ik zou dan toch even wachten. Zoals mimosa zegt verricht salaat istikhara zodat Allah jou in shaa Allah een teken zal geven. Want die ontrouw moet toch ergens vandaan komen en is er niet voor niks ? Allahua3lem!
 
7 jan 2012
1.642
123
Ik zou dan toch even wachten. Zoals mimosa zegt verricht salaat istikhara zodat Allah jou in shaa Allah een teken zal geven. Want die ontrouw moet toch ergens vandaan komen en is er niet voor niks ? Allahua3lem!

maar als er geen vertrouwen is, wat blijft er dan over in een relatie? Beter nu dan wanneer te laat is.
 
21 apr 2014
405
126
maar als er geen vertrouwen is, wat blijft er dan over in een relatie? Beter nu dan wanneer te laat is.

Vertrouwen is de basia voor een goed huwelijk. Als de basis al weg is en ze gaan nog trouwen, dan is het bijna gedoemd om te mislukken. Daarom stelde ik voor dat ze met hem moest praten. Dan pas kan ze, een besluit nemen.

En inderdaad als ze hem niet vertrouwt, beter nu er mee kappen, dan is de schade beperkt.
 
7 jul 2011
1.258
423
maar als er geen vertrouwen is, wat blijft er dan over in een relatie? Beter nu dan wanneer te laat is.
Daar heb je gelijk in je moet gelijk aan de bel trekken! Maar goed die twijfel kan ook van de shaytan komen en daarom zei ik ook dat ze salaat istikhara moet verrichten. Mocht ze zich daarna nog steeds totaal niet goed voelen hierover dan weet je hoelaat het is.

Hier is hellemaal niks mis mee meid. Straks voel je je onderdrukt of een soort van schaamte om de boel af te blazen ( als je al verloofd bent) maar beter nu dan later wanneer alles definitief is.

:watermelon:
 
9 jan 2014
652
162
Om met een man te trouwen, moet je vertrouwen in hem hebben. Dat is de basis en eerste prioriteit van een huwelijk.
Je moet kijken wat je hart zegt en niet je verstand. Volg je hart!
Praat met hem. Vertel hem op een rustige, duidelijke manier wat je dwars zit

Ghair inchaAllah zuster! Ik hoop dat het goed komt en jij de juiste keuze zal maken. Kolchi sel Maktheb.
 
Laatst bewerkt:
8 apr 2013
890
159
Salaam aleikoum
Ik ben niet zo van het ' dit is de basis van en dat is de basis van een goed huwelijk' en al die bla bla!

Stel jezelf de vraag, wil ik de rest van m'n leven met hem zijn! Zo ja en jullie willen elkaar dan moet je gewoon gaan trouwen!

Allah swt heeft zowel zawaj als talaq gecreëerd en toegestaan! Je gevoel is er ooit goed bij geweest anders was je er nooit aan begonnen! Waarschijnlijk door influisteringen van duivels (vriendinnen/nichten) is er wat veranderd!
Luister naar je gevoel en je hart...

Tenzij dat vertrouwen natuurlijk geschaad is door iets als 'vreemdgaan' ofzo, maar dan nog kan een persoon een fout hebben gemaakt en veranderen!

Mohim niemand is perfect!

Ow ja, relatie zoiezo haram...dus of beëindig het of neem hem tot je man(als t eba3da om een relatie gaat)
Maar hou hem niet aan t lijntje en wees duidelijk en eerlijk hierover tegenover hem! Want Anders heb je jezelf maar vooral hem ermee!

BOKRONIS zegt aleikoum assalaam en ghayr in shaa Allah!
 
9 jan 2014
652
162
Salaam aleikoum
Ik ben niet zo van het ' dit is de basis van en dat is de basis van een goed huwelijk' en al die bla bla!

Stel jezelf de vraag, wil ik de rest van m'n leven met hem zijn! Zo ja en jullie willen elkaar dan moet je gewoon gaan trouwen!

Allah swt heeft zowel zawaj als talaq gecreëerd en toegestaan! Je gevoel is er ooit goed bij geweest anders was je er nooit aan begonnen! Waarschijnlijk door influisteringen van duivels (vriendinnen/nichten) is er wat veranderd!
Luister naar je gevoel en je hart...

Tenzij dat vertrouwen natuurlijk geschaad is door iets als 'vreemdgaan' ofzo, maar dan nog kan een persoon een fout hebben gemaakt en veranderen!

Mohim niemand is perfect!

Ow ja, relatie zoiezo haram...dus of beëindig het of neem hem tot je man(als t eba3da om een relatie gaat)
Maar hou hem niet aan t lijntje en wees duidelijk en eerlijk hierover tegenover hem! Want Anders heb je jezelf maar vooral hem ermee!

BOKRONIS zegt aleikoum assalaam en ghayr in shaa Allah!

Ja, het klopt toch ook vertrouwen hebben is de basis van een huwelijk. Heb je geen vertrouwen voor elkaar dan moet er wat aan gedaan hebben. Ik denk dat niemand gaat trouwen, als je je vriend/vriendin niet vertrouwd.

Maar verder mooi gesproken! :D Duimpje waardig.
 
Bovenaan