Reacties na de wedstrijd Marokko-Algerije

Samir 28 mrt 2011

1. Samir

Samir Viva Real Madrid Populair

10.608
    117
    0
    Eric Gerets: "We kenden een moeilijke start na de penalty. Die situatie heeft ons bij de keel gegrepen. We hebben getracht terug in de wedstrijd te komen, maar daarin hebben we gefaald. Onder andere de arbitrage en andere omstandigheden zorgden ervoor dat we ons spel, goed voetbal, niet konden produceren."

"Ik neem mijn spelers niet veel kwalijk, ze hebben tot het eind gevochten. Ook al liet Chamakh niet alles zien wat we van hem gewend zijn. Ook andere spelers waren niet in goede vorm."

"De Algerijnse ploeg speelde zeer goed. Ze hadden honger en hebben blijkbaar tot een bepaalde grens gespeeld. Ze hebben vanuit die positie goed kunnen verdedigen en wisten de drie punten binnen te halen. We beginnen dus weer vanaf nul in deze poule."

Eric Gerets (2):
    Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik nog veel dingen kan zeggen. Dit omdat de scheidsrechter veel in het voordeel van Algerije heeft gefloten. Ik vraag me ook af of het een penalty was of niet. Hij had in ieder geval niet veel tijd om de beslissing te nemen. Algerije heeft ons verslagen. Desondanks zijn we erin geslaagd om een korte periode het spel te domineren, dit kan gebeuren. We hebben nu twee thuiswedstrijden op het programma staan om ons alsnog te kwalificeren voor CAN 2012."

Abdelhak Benchikha (bondscoach Algerije):
    "Het was moeilijk voor het grote Marokko ons elftal te bestrijden. En dat terwijl we drie geblesseerden hebben. Plus de druk die we op onze schouders hadden liggen omdat we verplicht waren te winnen. Marokko was ondernemend, maar we zijn erin geslaagd om de teller te resetten in de poule."

"Het doel is wel bereikt met invloed op de kwaliteit, want de wedstrijd was al snel dood."

Adil Hermach:
    "Het is schandalig wat we hier ervaren. Ik denk dat de Algerijnen geen hulp nodig hebben van de scheidsrechter om te winnen. Wat wil je dat ik zeg? Eerlijk gezegd heb ik geen woorden om me te uiten. Ik besef geen eens wat er zojuist is gebeurd."

Ahmed Kantari:
    "De scheidsrechter heeft onze aanvallers niet in bescherming genomen, dat is onaanvaardbaar. Onze verwachting was het Algerijnse team onder druk te zetten en we waren klaar voor de fysieke strijd. In de eerste minuten gebeurde al iets omstreden en de scheidsrechter heeft er uiteindelijk niets aan gedaan om het recht te zetten."

"In de tweede helft zagen we dat Algerije de saamhorigheid begon te verliezen en we hadden veel kansen om terug in de wedstrijd te komen, we hebben het alleen niet gerealiseerd."

Houssaine Kharja:
    "Het is een wedstrijd die we verloren doordat ons een straf in de eerste helft is opgelegd. We speelden niet goed in de eerste helft. In de tweede helft creëerde we meer, maar zonder succes. Mijn felicitaties gaan uit naar het Algerijnse team, dat veel agressiever was."

"We zijn niet voldoende beschermd door de scheidsrechter, hij voldeed niet in de wedstrijd."

Antar Yahia (Algerijns international):
    "Het was een groot genoegen om onze Marokkaanse broeders te mogen ontvangen in een goede sfeer. Ik denk dat de rematch zal plaatsvinden in vergelijkbare omstandigheden."

Jamal Mesbah (Algerijns international):
    "We speelden een goede wedstrijd die we wonnen. We zijn erin geslaagd om de drie verloren punten weer terug te halen. En dat was essentieel."

Deel Deze Pagina