recepten van tatouzint_4ever !!!

tatouzint_4ever 12 feb 2011

1. assallam ou 3aleikom lieve leden,

aangezien dit koezina is wil ik graag mijn recepten met jullie delen inscha-allah

petits pains met chocoladepasta

500 gr meel
    1 ei
    50 gr suiker
    snufje zout
    1 eetl zachte boter
    2 eetl olie
    30 gr gist
    100 ml lauw melk
    lauw water om mee te kneden

extra:
    ongeveer 150 gr gesmolten boter voor het smeren
    1 ei voor het bestrijken
    chocoladepasta

meng de ingredienten van het deeg heel goed tot een zacht soepel deeg en verdeel in kleine bolletjes ten groote van een walnoot vet de bolletjes met een beetje boter en laat ze even rusten

smeer een beetje boter op je aanrecht en sla elke bolletje dun uit net als lmsemmen. smeer boter op en vouw de randen op elkaar als lmsemen en smeer het weer met boter leg een beetje chocoladepasta erop en rol het uit

laat ze verdubbelen ongeveer 30 tot 45 min en bestrijk ze met een ei, bak de broodjes op 200 graden.

ik heb momenteel helaas geen foto zodra ik die heb zal ik ze voor jullie plaatsen inscha-allah

dit zijn alle recepten die uitgeprobeerd zijn xx

2. brownie cake

benodigheden
    4 eieren
    200 gr suiker
    150 gr zelfrijzend bloem
    200 gr walnoot gehakt
    200 gr boter
    300 gr pure chocolade
    100 gr melkchocolade
    125 ml slagroom

bereiding

doe de boter in een steelpan, 200 gram pure chocolade en de 100 gr melkchocolade en laat dit samen smelten op een klein vuurtje. Roer af en toe en laat het afkoelen als het eenmaal is gesmolten. klop de eieren op met suiker en een snufje zout. rper de chocoladeboter erdoorheen en voeg de bloem toe en daarna de gehakt walnoten. doe dit in een bakvorm en laat deze in een voorverwamde oven op 180 graden bakken voor ongeveer 30 a 40 minuten. als de cake gebakken is, haal je deze uit de oven en laat je deze afkoelen. Neem een steelplan en doe hierin de restende 100 gram pure chocolade en zet deze op een klein vuurtje. giet daarna de slagroom erbij en laat alles egaal smelten. Giet de glazuur op de cake en strijk het mooi glad. Werk af met walnoten en laat het in de koelkast hard worden

3. Mini Pizza

Benodigdheden:
    5 pitabroodjes (= 10 pizza’s)
    Tomatenpuree
    Rode ui
    Paprika
    Zwarte olijven
    1 blikje tonijn
    Pizzakruiden
    Geraspte kaas

(Je kunt ook andere groenten gebruiken dat je lekker vindt)

Bereiding:
    Snijd de pitabroodjes door de helft. Besmeer ze met tomatenpuree, verdeel de tonijn, groenten en zwarte olijven over het pitabroodje. Doe er wat pizzakruiden en geraspte kaas op en verwarm de pizza’s in een voorverwarmde oven op 200 graden.

4. Walnootcake

Benodigdheden:
    1 glas olie
    1 glas suiker
    1 glas lauwe melk
    1 glas grof gemalen walnoten
    2 glazen meel
    2 bakpoeder
    1 vanillesuiker
    6 eieren

Bereiding:
    Alles behalve de meel en bakpoeder door elkaar mixen. Voeg voorzichtig het meel en bakpoeder toe. En als laatste de grof gemalen walnoten.

Spray een rond bakblik met bakspray en bestuif het een beetje met meel. Doe hierin de cake beslag en bak het in een voorverwarmde oven in 45 á 60 minuten op een lage stand.

Je kunt er grof gemalen walnoten op strooien. Of in stukjes snijden en besmeren met een beetje honing en een hele walnoot erop.

Deel Deze Pagina