Slapen in de Schuur.

-AmazighChick 15 mrt 2011

1. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Je weet dat je veels te laat thuis bent. Het is diep in de nacht, hartje winter en je staat angstig voor je eigen huis. Je wandelt muisstil naar de deur en probeert geluidloos de deur te openen. Heel rustig gaat de sleutel millimeter voor millimeter het koude slot in en je probeert te draaien. Het slot is open, nu trek je op je hardst de deur naar je toe om hem daarna heel rustig te openen. Het is natuurlijk te mooi om waar te zijn want de deur gaat niet open. Je vader heeft de deur van binnen op de haak gezet. Domper!

Oké, wat nu? Aanbellen is absoluut geen optie, je vader maakt je namelijk af! Je bent al te laat en ook nog je vader wakker maken in het holst van de nacht! Dat is als Marokkaan tekenen voor je eigen dood.

Nee, je moet het slim gaan spelen nu. Je staat doelloos in de tuin en gaat het huis nauwkeurig bestuderen. Je ogen zoeken naar raampjes die misschien nog open staan waar je doorheen kan klimmen. Natuurlijk zijn juist nu weer alle ramen potdicht. Je gaat weer even je hersenen kraken en een nieuw ideetje ontstaat. Je gaat je zus bellen. Met je koude vingers toets je haar nummer in, maar natuurlijk staat haar telefoon weer uit.

Nu moet je het maar heel primitief gaan spelen. Je klimt als een acrobaat naar de kamer van je zus. Heel rustig ga je op haar raam kloppen. Hopelijk dat je nu wel contact met haar kan maken en dat ze haar broertje binnensmokkelt. Je ziet je zus door een kier van het gordijn slapen. Ze ligt, met haar mond wijd open, heerlijk te dromen van de perfecte knappe Mootje die om haar hand komt vragen. Jij eerst rustig tikken op het glas maar ze geeft geen kik. Daarna ga je ongeduldig bonzen op dat raam, maar je zus zit ver in dromenland heerlijk te genieten van een strandwandeling met haar stoere Marokkaanse bink. Dat laat ze echt niet verstieren door een irritant broertje dat weer eens te laat is.

‘Mo, al die jaren vond ik je al geweldig. Maar ik ben een heel net Marokkaans meisje, en nette meisjes wachten geduldig tot een man om hun hand komt vragen. Meisjes zoals ik hebben geduld en zijn schaars in deze tijd. Een vrouw zoals ik is pas echt trouwmateriaal. Ik ben pure kwaliteit Mo!’

‘Ja, Fatima! Ik zag gelijk dat jij een net meisje was. Je gunde me geen blik, maar die passie die je uitstraalde maakte me gek. Die aantrekkingskracht die ik bij jou voelde. Die gezonde dikke wangen, dat mooie kleine en een tikkeltje te dikke lichaam. Dat lichaam waar de verhoudingen toch niet helemaal kloppen. Je hebt namelijk iets te korte beentjes en een te lang bovenlichaam. Een vrouw als jij wil ik graag als mijn vrouw naast me in mijn nieuwe antraciet metallic Golf.’

‘Oohhh Mootje, mijn legale man, wat klinkt antraciet toch zo mooi als jij het zegt! Zeg nog eens een keer antraciet!’

Vergeet het maar. Geen geklop of gebons ontwaakt haar uit haar coma! Oké, wat nu? Je gaat weer terug naar de deur en gaat als een inbreker in je eigen huis door de brievenbus gluren of er toevallig iemand langsloopt die naar de wc gaat. Na een half uurtje is je kin vastgevroren aan de brievenbus en je weet het nu echt niet meer.

Ineens zie je zusterlief naar de keuken waggelen. De strandwandeling en het gepraat over de Volkswagen Golf in haar droom met Mootje heeft haar hongerig gemaakt. Met haar ogen half dicht en nog nagenietend van haar droom, beent ze naar die pak Pringles om weer wat energie op te doen voor het vervolg van het sprookje ‘Fatima, Mootje en de snelle Golf’.

‘Hé Faat, hierzo… psssst Faat, hierzo bij de brievenbus! Hé dove, doe die teringdeur open, ik bevries hier!’

‘Ben jij dat Mounir bij de brievenbus? Ik schrok me dood, ik zie ineens twee ogen in het donker. Wat doe je nog zo laat buiten a zwerver?’

‘Wat zit er in die vieze oren van jou? Jij bent echt kapotdoof, ik heb een half uur op jouw vieze raam staan bonken! Met je mond open lag je te meuren in je bed. Doe die deur nou open a dove!’

‘Geen grote bek jij en noem me geen dove! Mijn vader zei als je na elf uur binnen kwam dat we de deur niet meer mochten opendoen. Als hij je morgen in je bed ziet, krijg ik op m’n donder.’

‘Doe die deur nou open joh gek. Ik vertel niet dat jij me binnen liet. Hij weet toch niet hoe laat ik thuis ben gekomen.’

‘Jawel, om half twaalf keek hij in jouw kamer. Je was er niet en daarom heeft hij de deur op de haak gezet. Hij was al super boos vandaag om de telefoonrekening, ik ga je echt niet binnen laten! Hij maakt me echt af! Als jij iets fout doet, krijg ik ook altijd op m’n donder. Je bekijkt het maar dit keer. Ga maar in de schuur slapen of bij een van je andere zwervervriendjes!’

‘Ben je gek of zo? In de schuur……., het is -5 graden buiten. Ik ga niet tussen de aardappelen en de fietsen en de ne3ne3 slapen. Nee, doe nou gewoon open! Doe niet zo gaar!’

‘Nee, echt niet. Hij was echt heel boos. Er was 380 keer naar mobiel gebeld, ik kan het niet zijn, want ik heb abonnement. Dat was mijn redding, dus hij weet dat jij het was. Hij zei dat niemand de deur open mocht doen voor jou.’

‘Wat zit jij over telefoonrekeningen te praten, ik bevries hier a mongool! Kijk hoe nep je doet. Tfoeee, dus ik moet nou in de schuur slapen?’

‘Ja, gebruik dat oranje zeil van de Imperial van m’vaders bus als deken. Die is volgens mij best warm. Die zak met aardappelen kun je als kussen gebruiken.’

‘Trut, wat ouwehoer je met je best warm. Ga jij maar onder dat zeil slapen en een zak aardappelen als kussen. Geef me in ieder geval de sleutels van ‘t busje van m’n vader. Ga ik daar in slapen, beter dan de schuur.’

‘Stil eens………sshhht! Iemand loopt naar de badkamer. Volgens mij m’n vader die loddo gaat doen. He opdonderen, bekijk het maar. Ik ga slapen voordat hij me ziet! Ik zie je morgen wel.’

‘Tfoeeeee. Tfoeeeeeee! Geef me alsjeblieft dan een beetje van die Pringles vetzak, ik heb honger gekregen in die kou!’

‘Nee, die zijn van mij, ik ga slapen. Doei!’

Je loopt toch maar naar de schuur en gaat kijken of je met veel creativiteit toch iets comfortabels kunt bedenken om op te slapen. Na een half uur getob met allemaal muffe rotzooi dat er al vijftien jaar ligt, is het idee van je zus toch zo gek nog niet. Je legt een gedeelte van het zeil op de grond en het andere gedeelte vouw je om je lichaam heen als een soort deken. Toch ook maar die vijf kilo zak aardappelen als kussen gebruikt. Je ligt daar verloren met -5 graden klappertandend in de schuur. Na een half uur doezel je in en na een nacht van hevige onderkoeling wordt je wakker gemaakt door je bezorgde moeder die haar moederinstinct niet kon uitschakelen. Je lichaam ruikt naar een mix van ne3ne3, schapenvel en naar de kranten die je broertje rondbrengt. Je nek is zo stijf als een plank en je hebt een gierende honger. Als je je bedenkt dat hangen met je vrienden in de nacht niet eens zo leuk is, voel je je pas echt een ezel!

2. Samir

Samir Viva Real Madrid Populair

10.608
    117
    0
    hahaha echt typisch marokkaans

3. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Herken je 't een beetje? Hahaha. Ooit gedaan, Samir? Best comfortabel hoor!

4. typ jij die teksten zelff??

5. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Ik denk dat het meer te maken heeft met je zelfbeeld, aan anderen laten zien hoe ‘mooi’ je bent. Men vergeet eigenlijk het stukje ‘Be happy’ and forget about the material things.
    Het is wel zo dat ik ff moet slikken als ik mensen zie in het echt, die er op hun hyves zo mooi uitzien. Fotoshop doet wonderen!"

6. HAHAHAH zussie alweer een vet verhaal gewooon prachtig wallah GA ZO DOOR..!!

Deel Deze Pagina