Ait wayaghers streng

30 okt 2014
65
49
Wij staan er om bekend dat we streng zijn en mensen maken daar vaak grapjes over. Maar ik ben er juist trots op. Ik bedoel als je kunt zeggen dat je je eigen identiteit en geloof hebt behouden en ondanks vele verleidingen je afkomst niet verloochent, dan is dat toch juist goed?
 
31 dec 2012
2.957
300
Ik denk niet dat met streng - streng gelovig wordt bedoeld. Je hebt streng, en je hebt streng. ;)
 
30 okt 2014
65
49
Streng als in niet laat thuis komen? Dat rijmt toch met ons geloof. De meeste dingen die vanuit cultureel oogpunt verboden zijn stroken met ons geloof...
 
21 apr 2014
405
126
Tegenwoordig zie ik nauwelijks verschil tussen aitwayaghers en andere stammen. Soms hoor k nog wel dat berberse mensen streng zijn, maar dat zeggen de arabieren. Die het normaal vinden om lekker gemixt te zitten op bruiloften etc. Maar dan ben k inderdaad trots dat ze ons streng noemen.
Voor derest als k spreek over mijn famie en aitwayaghers jn de omgeving. En dat zijn er veel. Die zijn verre van streng.
Tenzij niet op vakantie mogen met je vriendinnen naar spanje, als streng wordt beschouwd. Dan zijn we streng hahaha
 
30 okt 2014
65
49
Ja dat is zeker waar. Zeker in de grotere steden als Den haag Rotterdam etc. is dat verschil gering. Mijn ervaring met de weinige Ait wayaghers in mijn omgeving is dat we wel erg streng zijn vergeleken met de overwegend grote hoeveelheid Ait sa3id en iker3iyen.Van hun hoor ik dat ook regelmatig.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Streng is echt een ruim begrip en kan door iedereen anders geïnterpreteerd worden. Wat voor mij doodnormaal is, kan voor iemand anders 'kei streng' zijn. Ik vind de ait wayhers ook niet streng, ook al hoor ik dat vaak bij anderen.:D

@Mimosa123 dat zijn wij (shab ait touzine) ook streng hahaha ik mag dat ook niet hoor en het is sowieso ook niet toegestaan islamitische gezien.
 
7 jan 2012
1.642
123
Sommige ait wayagher zijn te streng om helemaal niks. Maar ik zie ook andere Marokkanen heel streng zijn, ook arabieren kunnen streng zijn.
 
Bovenaan