betekenis van mijn droom

26 feb 2016
1
0
Salaam oe 3alaikoem broeders en zusters,

Ik heb vannacht een hele enge droom gehad, gair oe salama. Ik droomde dat mijn zoontje van 3 gevallen was van de balkon en eindigde in de modder. Toen ik eenmaal beneden was en door veel deuren moest zag ik dat hij werd opgetild en dat ze zeiden zijn lichaampje is overal gebroken. Wie kan mij helpen met de uitleg hiervan. Ik ben zoo bang mijn kind te verliezen:'(
 
7 jan 2012
1.642
123
Waak goed over je kind, en doe dua en verder niet teveel denken aan je droom. Is gewoon van shaitan
 
5 mrt 2012
4.451
127
As-salaamo 'alaikoem,

Moge Allaah jou en je zoon beschermen tegen de vervloekte shaytaan.

zuster,

Weet dat de slechte dromen van de shaytaan (moge Allaah hem vernietigen) zijn en hij men niks kan maken. het is vanwege deze machteloosheid aan zijn kant, dat hij dit probeert d.m.v. slechte dromen (nachtmerries). hij probeert men angstig te maken voor het geen zich voor doet, gedurende dat iemand een nachtmerrie heeft. Allaah, Tabaaraka wa Ta'ala, zegt dan ook:

“Voorwaar, de (slechte) geheime gesprekken zijn afkomstig van de Shaytaan, om degenen die geloven te bedroeven. Maar hij kan hen geen enkel kwaad berokkenen, behalve met de Toestemming van Allah.” (Soerat al-Moedjadilah: 10)

Weet dat de shaytaan geen controle heeft over wie er dood gaat en wie er blijft leven noch heeft hij enige controle over jouw leven of dat van een ander. Dit is volledig aan Allaah. Hij schenkt leven en laat men terug keren naar Hem, Verheven is Hij, wanneer Hij dit Wilt. Zoek daarom altijd jou toevlucht bij Allaah en laat het verkondigen van je slechte nachtmerries. Verkondig dit niet aan anderen.

Shaykh ibn 'Oetheymien (rahimahoe'Allaah) werd eens een soortgelijke vraag gesteld en hij (moge Allaah hem begenadigen) antwoordde als volgt:

Vraag:

Betekent het zien van dode mensen in je dromen dat jouw dood nabij is? Wat dient een persoon te doen om van deze dromen af te komen?

Antwoord:

Deze en andere dromen die de gelovigen bang maken zijn afkomstig van de Shaytaan. De Shaytaan is constant bezig om angst en verdriet in de harten van de moslims te zaaien. Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar, de (slechte) geheime gesprekken zijn afkomstig van de Shaytaan, om degenen die geloven te bedroeven. Maar hij kan hen geen enkel kwaad berokkenen, behalve met de Toestemming van Allah.”

(Soerat al-Moedjadilah: 10)

Daarom heeft de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de moslim bevolen om drie keer aan zijn linkerkant te spuwen als hij een slechte droom ziet. Vervolgens dient hij drie keer te zeggen: “Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte Shaytaan en van het kwade dat ik zag.” Dan dient hij terug te slapen op de andere zijde dan de zijde waarop hij lag. Tot slot moet hij niemand vertellen over datgene wat hij heeft gezien. Als je een slechte droom krijgt, kan je terug gaan slapen als je wilt, maar je dient op de andere zijde te slapen dan daarvoor.

Als je toepast wat er hierboven vermeld wordt en jouw droom aan niemand vertelt, dan zal je er niet door geschaad worden.

Dus als iemand droomt over de dood is dit geen bewijs dat hij doodgaat. Integendeel, het is van de Shaytaan die wenst angst en verdriet in hem te zaaien. Dus laat hem toevlucht zoeken bij Allah en laat hem niet iedereen hiervan op de hoogte brengen.

Sheikh Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Fataawa Islamiyyah, boekdeel 8, blz. 133)

___________________

En Allaah weet het beste.
 
8 okt 2016
1
1
Salam, ik heb ook een vraag over dromen.
Ik heb sinds een paar maanden een paar keer gedroomt over een verre neef van mij. Of ik zie hem in mijn dromen of zijn ouders.
Nou vond ik het de eerste keer niet zo raar, heb wel vaker rara dromen maar na een paar nachten droomde ik weer over hem en het blijft zo door gaan. Ik heb een beete rond gekeken en mensen wat vrage gesteld, niet aan een imam of zo, maar ik heb heel vaak gelezen dat het sihr is of zo, ook omdat ik mij de dag na het dromen heel raar voel of zo, ik heb dan de hele dag een vreemd gevoel.
Weet iemand hier meer van want het begint me toch een beetje bang te maken.
Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord voor heeft.
Marwa
 

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Marwa, ik zou mij niet druk maken om je droom. Dan krijg je elwaswas voor niets.
 
Bovenaan