Centrale Danone: "Marokkaanse consument verzoenen"

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Nadat in Marokko massaal is opgeroepen om Centrale Danone producten te boycotten, kondigt het bedrijf een verzoeningspoging aan. Moederbedrijf Danone biedt excuses aan voor de recente uitspraken van sommige Marokkaanse bestuurders van Centrale Danone na de beschuldigingen van een prijsverhoging. Dit is ook de aanleiding geweest voor een massale boycot van Centrale Danone producten.

Centrale Danone zet zijn verzoeningsoperatie met consumenten voort, nadat de boycot zich heeft uitgebreid in veel Marokkaanse steden. Deze boycot campagne, vooral actief op Facebook en Twitter, heeft eindelijk aan kracht gewonnen. Danone was ongetwijfeld verplicht om te reageren over de ophef in Marokko en zich te distantiëren van de Marokkaanse bestuurders.

Centrale Danone publiceert ook scherpe aanbiedingen van 20% voor de maand Ramadan over een brede selectie van producten. Het zuivelbedrijf probeert consumenten hiermee uit te nodigen het merk Centrale te omarmen.

Met de komst van de ramadan is verse melk van Centrale beschikbaar tegen een prijs van 6 DH bij aankoop van 2 verpakkingen in plaats van 7 DH. Het bedrijf geeft tevens aan dat melk van de boer wordt gekocht voor een gemiddelde prijs van DH 3,60 per liter. Inclusief de kosten van kwaliteitscontrole, pasteurisatie, verpakking en distributie, zou Centrale maar een kleine winstmarge genereren op melk.

centrale-marokko.jpeg
 
Bovenaan