Effecten van het vasten op je lichaam (tijdens de Ramadan)

4 jun 2018
60
35
Ik probeer wel altijd gezond het vasten te verbreken.. met een eitje, dadels, veel water.

moushkila is even later dan ga ik die hapjes en toetjes eten. En uiteindelijk eindig ik met Ben Jerrys ijs bak op bed

hahaha welou discipline man man man. Ik hou het wel goed vol, fruit, yoghurt, groenten en eiwitten. Ik probeer tijdens de Ramadan geen brood/pasta of deegwaren te eten. Momenteel lukt dit echt goed. In het begin cheatte ik 1x per week als ik trek had in een msemmen of in een lekkere toetje dan maakte ik wel een uitzondering omdat de verleiding nog te groot was :p maar nu soubhana allah heb ik daar geen zin in meer. Alleen het sporten heb ik ff verwaarloosd. In het begin ging ik nog hardlopen, maar nu is het licht joggen of wandelen om nog in conditie te blijven.
 
4 jun 2018
60
35
Het is niet zo dat ik intensief ga sporten ofzo , gewoon opt gemaske weetje wel. Als ik geen energie heb, dan skip ik het. Beste is gewoon uurtje voor iftar te gaan bewegen, zodat je erna kunt drinken. Rondje wandelen is toch ook bewegen, dus goed bezig!

Ramadan en Quarantaine doet echt veel hoor. Mensen hebben nu minder verleidingen buitenaf (alles is bijna gesloten) waardoor iedereen de Ramadan nu optimaal benut. We kunnen geen excuus meer verzinnen dat we het te druk hebben waardoor nu meer tijd hebben voor ons geloof. Ik vind deze corona gebeuren nog iets positief. Meer tijd voor geloof en conditie. Het is inderdaad niet zwaar dit jaar.
 
4 jun 2018
60
35
Jaa door deze corona zijn veel mensen aan hun geloof gaan werken. Ik ken mensen die door corona bidden of hoofddoek zijn gaan dragen. Het schudt ons toch wakker dat het allemaal zo voorbij kan gaan. Gayr in sha Allaah

Ma sha allah! Inderdaad en ook mensen die nu stoppen met muziek maken. Dus alleen maar voordelen toch?
Ameen!
 
Bovenaan