Gehakt Tajine (kefta)

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Een Marokkaanse hoofdgerecht gehakttajine. Het recept gehakt tajine wordt bereid met paprike gekruide lams gehaktballen, olijven en eieren.

Dit recept is voor 8 personen

INGREDIËNTEN
1 kilogram fijne gehakt van lamsvlees
1 ½ eetl. gemalen komijn
1 ½ eetl. paprika
zout en versgemalen zwarte peper, naar smaak
4 eetl. ongezouten boter
2 el. olijfolie
4 teentjes knoflook, fijngehakt
1 grote gele ui, gehakt
½ theel. gemalen gember
½ tl. verpletterd saffraandraadjes
1 laurierblad
gepelde tomaten op sap
4 eieren
½ kopje olijven met pit
¼ kopje fijngehakte peterselie

BEREIDING
Combineer het gehakt, komijn, zout, peper en een eetlepel paprikapoeder in een kom en vermeng het goed. Kneed het gehakt met de handen tot het gemengd is. Vervolgens draai je ongeveer 10 gehaktballetjes ter grootte van een golfbal. Leg de gehaktballetjes op een bord. Verhit de boter en olie op matig vuur. Voeg vervolgens de knoflook en uit toe en bak deze roerend ongeveer 5 minuten. Daarna wordt de resterende komijn en paprike, gember, safraan en laurier toegevoegd.

Voeg de tomaten roerend tot een saus is gevormd. Daarna worden kefta gehaktballetjes toegevoegd die al roerend worden gekookt. Tenslotte worden de eieren boven op de gehaktballen gebroken en olijven toegevoegd. De tajine wordt verder op het vuur gelaten tot de eieren zijn gekookt.

Bestrooi de tajine met peterselie voor het serveren.

gehakt-tajine.jpg
 
21 apr 2014
405
126
Ik plaats deze gerechten voor de dames onder ons, zodat ze ons een keer uitnodigen.. maar ze begrijpen de boodschap niet :(

Hahaha hahaha sorry moet echt lachen, ik wil best koken maar niet voor jullie.

Ladies lets have a ladies night only, lekker hapjes en gerechten:love:
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Hahaha hahaha sorry moet echt lachen, ik wil best koken maar niet voor jullie.

Ladies lets have a ladies night only, lekker hapjes en gerechten:love:

Als ik erachter kom dat jullie stiekem feestjes vieren met marokkaanse gerechten zonder de :king:..
 
Bovenaan