Identiteitskaart bij aankoop simkaart

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Een paar uur geleden wilde ik op de markt in Alhoceima een Marokkaanse simkaart Jawal kopen. Toen ik in een winkel vroeg naar een simkaart werd er meteen gevraagd naar mijn Carte National. De verkoper zei dat ik mijn identiteitskaart moest laten zien, voordat ik een simkaart meekreeg. Ik vertrouwde die man niet en ging maar een andere winkel binnen haha maar tot mijn grote verbazing vroeg elke verkoper naar mijn carte National. Er is blijkbaar een nieuwe regel in Marokko. De verkoper noteert je ID nummer en registreert je simkaart op je identiteit. Vervolgens wordt de id nummer verstuurt per sms.
Vervolgens moet je in de winkel wachten op een bevestiging van het hoofdkantoor
Dat kan 5 minuten duren maar soms ook 1 uur.
Ik heb zelf 40 minuten moeten wachten in de winkel voordat er een bevestiging kwam per sms.
Pas daarna wordt je simkaart geactiveerd.

Dus wanneer je een simkaart Jawal of Inwi wil kopen, neem je Marokkaanse cart National mee!

Wie weet waarvoor deze nieuwe maatregel is?
 
23 okt 2011
3.236
175
dat is ook het geval in Frankrijk.
de regel moet dit jaar zijn ingevoerd... want vorig jaar kocht ik gewoon een Simkaart zonder ID te laten zien...
Er is laatste tijd een dreiging jegens Marokko door leden van die ISIS (arab: da3ich)
Die groepering in Irak en Sham die een Islamitische Khilafa willen stichten.

ik denk dat dat de reden is
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik ben vorig jaar niet gegaan naar Marokko, dus ik weet niet hoe lang dat is. Maar ik heb naar de reden gevraagd en het is inderdaad tegen terrorisme. Maar ik vind het zelf een overdreven regel. Want een terrorist kan toch ook een oud simkaartje gebruiken die niet geregistreerd is.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
nee maar die id ding is toch al een tijdje in marokko

Heb je het al eerder meegemaakt in Marokko? Ik hoorde dat het id regel vanaf mei 2014 werd ingevoerd. Voorheen moest je alleen id laten zien bij het aansluiten van een abbonement
 
31 dec 2012
2.957
300
Heb je het al eerder meegemaakt in Marokko? Ik hoorde dat het id regel vanaf mei 2014 werd ingevoerd. Voorheen moest je alleen id laten zien bij het aansluiten van een abbonement


Ik had dat vorig jaar ook, vond het maar vreemd en vertrouwde die vent niet :hihi: Eindstand toch maar een oude sim van mijn nicht genomen haha
 
13 jun 2014
16
3
Oh nou dat wordt weer een heel gedoe. Heb je met jawal goed bereik? Ik twijfel namelijk tussen maroc telecom en jawal. :hihi:
 
21 apr 2014
405
126
Ik heb maroc telecom en deze deelde ze gwn op vliegveld uit bij aankomst. Alleen verbinding heb ik soms wel heel goed en soms weer niet.
 
Bovenaan