Izran n ibdarsen

31 okt 2011
9.005
53
Ibdarsen hebben een ander soort henna -izran dan wayaghers toch?
Hoe gaat dat ongeveer?
 
1 feb 2011
1.382
18
ik zou het echt niet weten. Ik dacht dat ibdarsen zoals de ait wayaghers zingen
 
31 okt 2011
9.005
53
oow nee nee, onze taal opzich is al anders en de izran klinkt ook heel anders.
 
31 okt 2011
9.005
53
Heb je een abdars leren voor wie je wil zingen haha :p

hahahaha jih! Neejoh mijn vriendin gaat trouwen en ze heeft een keer onze henna meegemaakt en ze zei dat het heel anders klinkt dan die van hun.
Nu wil ik haar verrassen en het ook op zn abdars doen
 
6 feb 2011
5.829
132
hahahaha jih! Neejoh mijn vriendin gaat trouwen en ze heeft een keer onze henna meegemaakt en ze zei dat het heel anders klinkt dan die van hun.
Nu wil ik haar verrassen en het ook op zn abdars doen

Haha dan moet je het juist terug op z'n ait wayaghers doen zodat al die vrouwen van ibdarsen verbaasd zullen kijken haha :p
Dan is het aan de thibdarsien om hun versie te laten horen anders heb je hun gedist snap je :p
 
31 okt 2011
9.005
53
Haha dan moet je het juist terug op z'n ait wayaghers doen zodat al die vrouwen van ibdarsen verbaasd zullen kijken haha :p
Dan is het aan de thibdarsien om hun versie te laten horen anders heb je hun gedist snap je :p

Hahaha daar heb ik al over nagedacht, eerst doe ik het op zn wayaghers en dan wil ik me niet laten dissen natuurlijk als ze met zn alle op zn abdarst tegen mij zijn., Dan pak ik ze terug met hun eigen izran :D
 
23 okt 2011
3.236
175
er zijn een paar riffijnse stammen die thmazight spreken , maar ?? izran n ''wayral layral wayaral la boya niet kennen "" of niet gebruiken
en ik dacht dat Ibdarsen ook 1 van die stammen is
 
31 okt 2011
9.005
53
er zijn een paar riffijnse stammen die thmazight spreken , maar ?? izran n ''wayral layral wayaral la boya niet kennen "" of niet gebruiken
en ik dacht dat Ibdarsen ook 1 van die stammen is

Nee ze hebben echt een aparte izran, ik heb het ooit jaren geleden meegemaakt maar daar is niks van blijven hangen.
Een vriendin van me, ook een abdarst die vond onze izran ook heel raar klinken. Volgens haar is hun izran wat sneller en met een ander ritme en ook andere tekst.
 
28 mei 2012
236
0
[video=youtube;9sTpQ010Eno]http://www.youtube.com/watch?v=9sTpQ010Eno&feature=related[/video]

onze izran lijkt een beetje hierop (ipv muziek op de achtergrond, bendir, maar ritme en de manier hoe ze doen is hetzelfde)

bij ons gaan de vrouwen tegenover elkaar staan en dan moet de ene rij zingen en de andere rij herhaalt het (ongeveer wat ik geplaatst heb dus)

ook tijdens de henna 'ceremonie', als haar handen en voeten onder handen worden genomen zingen wij niet zoals jullie (rhenni ghay demimoen), maar rhennina rhennina wa met jedik ect
 
28 mei 2012
236
0
[video=youtube;2lLuvsl1TiU]http://www.youtube.com/watch?v=2lLuvsl1TiU[/video]

dit lijkt er ook weer op, maar wederom zonder muziek alleen bendir
 
S

Samir

Guest
[video=youtube;2lLuvsl1TiU]http://www.youtube.com/watch?v=2lLuvsl1TiU[/video]

dit lijkt er ook weer op, maar wederom zonder muziek alleen bendir

als ik met een tabdarst ga trouwen, wil ik ook zulke izran op mijn trouwfeest met bendir
 
Bovenaan