Leer een kind bidden!

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Iedereen heeft vast wel een neefje / nichtje die bijna op de leeftijd is dat hij/zij moet bidden. Wanneer neem je niet even tijd om het kind kennis te laten maken met het gebed. Dat kun je doen door samen te gaan bidden of op een leuke manier te laten zien hoe het gebed verricht moet worden. Op deze manier zal het kind het gebed ontdekken en zelfs leuk vinden. En het leukste van allemaal: een kind zal het nooit vergeten! De hasanaats staan dus voor het oprapen!!

Dus krijg je vandaag of in het weekend bezoek van een kind, dan weet je wat jou te doen staat! Ik neem vandaag mijn neefje van 5 jaar mee naar de moskee, hij verheugt zich al helemaal op de moskee haha het wordt zijn eerste keer!

leer-bidden.jpg
 
7 jan 2012
1.642
123
Wanneer is een kind verplicht om te bidden? Ik heb neven van 15 jaar die nog niet hoeven te bidden van hun ouders
 
20 dec 2012
1.534
54
Wanneer is een kind verplicht om te bidden? Ik heb neven van 15 jaar die nog niet hoeven te bidden van hun ouders
De profeet Mohammed vrede zij met hem zei: 'Beveel het kind om te bidden als het de leeftijd van 7 jaar bereikt. Vanaf de leeftijd van 10 jaar moet je het kind straffen als het zijn gebed niet verricht.' (overgeleverd door Al Hakim, volgens Ibn Abbas) In een andere versie zegt hij vrede zij met hem: 'Beveel jullie kinderen om te bidden op de leeftijd van 7 jaar. Straf ze op de leeftijd van 10 jaar als ze het gebed verwaarlozen en houdt hen gescheiden in bed. (Overgeleverd door Aboe Dawoed) Imam Aboe Soelayman Al Khattabi (vrede zij met zijn ziel) heeft gezegd: 'Deze hadith bepaalt dat je het kind streng moet straffen als het de leeftijd van verstand heeft bereikt en deze verplichting niet nakomt. Bron: Al Kabaa'ir/ Imam Shams-Addin Adh-Dhahabi
 
Bovenaan