Met een tweede vrouw trouwen

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Volgens de islam mag een man vier vrouwen huwen. Er zijn veel mannen die meerdere vrouwen hebben, vooral in Marokko. Maar ook in Nederland gebeurt dat weleens, door die islamitische praktiserende mannen. Volgens deze mannen is het hun recht om te trouwen met een tweede, derde of vierde vrouw. Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken?

Voor de mannen: Zouden jullie trouwen met een tweede vrouw? Vertel waarom wel of niet..

Voor de vrouwen: Wat zijn jullie redenen om wel of niet akkoord te gaan dat je man een tweede vrouw neemt?
 
31 dec 2012
2.957
300
Ik denk dat het hebben van een tweede vrouw volgens alle bijbehorende eisen zoals die in de Islam gelden, bijna onmogelijk is voor de man van nu. Maar Allah o a3lam. Ik zou het in ieder geval niet kunnen accepteren denk ik, yarebie tasma7lie. Het voelt gewoon vreemd je man te moeten ''delen''
 
5 mrt 2012
18.240
681
Het trouwen van een tweede vrouw of meerdere vrouwen was vroeger normaal. Maar niet bedoelt voor de man maar ter bescherming van de vrouwen!

Als mijn man later een tweede vrouw wil, mag hij zijn koffers inpakken en wegwezen. Dan neem ik wel een tweede man, eentje die genoeg heeft aan 1 vrouw. =)
:ren:
 
14 jan 2014
287
107
Persoonlijk zou ik het echt niet kunnen als ik een met een man zou trouwen die twee vrouwen wilt. Ik ken zulke mannen en wat zij willen is hun keus, maar wat je dan vaak er achterna hoort als een vrouw zegt ja ik kan dat niet dat die man dan zegt je bent geen echte moslim... Dat vind ik dan wel minder..!!
 
21 aug 2011
13.008
244
Ikzelf zou dat niet kunnen... Gewoon het al gedachte dat ik mijn man moet delen. Nee danku...
Dat zal ik al na het eerste gesprek zeggen :D

Chapeau voor de vrouwen die dat wel kunnen, maar ikzelf kan dat niet.
 
21 apr 2014
405
126
Nee daar moet mijn later echt niet mee aan komen zetten, dan is het meteen over. Ten eerste zou ik daar gewoon te jaloers voor zijn, ten tweede men neemt een tweede.vrouw om andere.redenen en zonder aan de eisen te voldoen die er aan gesteld zijn. Dus nee bedankt. Ik zou hem wel.de.vrijheid geven, om bij me weg te gaan.en 2 andere.vrouwen.te huwen:p
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Nee daar moet mijn later echt niet mee aan komen zetten, dan is het meteen over. Ten eerste zou ik daar gewoon te jaloers voor zijn, ten tweede men neemt een tweede.vrouw om andere.redenen en zonder aan de eisen te voldoen die er aan gesteld zijn. Dus nee bedankt. Ik zou hem wel.de.vrijheid geven, om bij me weg te gaan.en 2 andere.vrouwen.te huwen:p

Misschien wil hij wel trouwen met de eisen die eraan gesteld zijn. Je weet de intenties nooit :p

Kijk zoals deze man, die ziet er gewoon erg gelukkig uit met zijn twee bruiden. Hij geeft ook meteen 1 feest, dat is gewoon besparen in deze crisis tijden.
twee-bruiden.jpg
 
7 jul 2011
1.258
423
Misschien wil hij wel trouwen met de eisen die eraan gesteld zijn. Je weet de intenties nooit :p

Kijk zoals deze man, die ziet er gewoon erg gelukkig uit met zijn twee bruiden. Hij geeft ook meteen 1 feest, dat is gewoon besparen in deze crisis tijden.Bekijk bijlage 211
Die linker bruid lijkt op de zus van choumicha
 
23 okt 2011
3.236
175
idd bousakia viel me ook op.. die linker daarentegen wel...
maar ze gaat het toch niet bij ons !! je kan nooit 2 vrouwen vinden die tegelijk met 1 man willen en kunnen trouwen
 
28 apr 2011
85
15
Denk een vrouw gaat ergens altijd wel jaloers zijn ondanks ze niet jaloers mag zijn..omdat ze haar man moet delen. Niemand wilt denk ik haar man delen diep vanbinnen ghair in shaa Allah. En tegenwoordig moet een man er financieel ook voor staan, anders gaat dat niet. Sommige hebben al genoeg aan 1 vrouw..
 
Bovenaan