Moslim/Marokkaanse datingsites

13 jul 2014
4
4
Salaam iedereen,

Een vraagje die ik jullie wil stellen, en als je kan, graag jouw idee of ervaring delen over het volgende:

Ik ga al 30 jaar single door het leven. Om de een of andere reden ben ik mijn ware nog niet tegengekomen. Mektab. Maar goed, mijn weken bestaan uit van werk naar huis en van huis naar werk. In de weekenden doe ik veel met mijn vriendinnen, maar het is niet dat ik echt overdreven op zoek ga. Ik dacht eens na van ja, hoe ontmoet ik eigenlijk iemand. Mijn vriendinnen zijn allemaal gekoppeld via, via. Of ze hebben iemand leren kennen op het werk, maar ik werk alleen met Nederlanders. En nadat mijn jongere broertje vandaag aankondigde dat hij gaat trouwen (Wij schelen 7 jaar in leeftijd.), raakte ik een klein beetje in paniek. Mijn andere twee jongere zusjes zijn ook getrouwd. Ik wil wel graag iemand ontmoeten, dus toen dacht ik, is een datingsite niets voor mij?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Hoe kijken jullie eigenlijk tegen een datingsite aan?

Groet,

Putting my hands up, cause I'm a single lady
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Een datingsite is ten zeerste af te raden. Die mensen zijn meestal niet te vertrouwen en hebben lang niet allemaal die goede intentie als jij.

Ik denk dat er in jouw omgeving vooral Nederlanders zijn? Er zijn vast wel Marokkaanse vriendinnen/ nichten/ tantes of misschien je eigen zusjes die iemand kennen die geschikt is voor je. Ik zou allereerst op een subtiele manier duidelijk maken aan ze dat je klaar bent voor een huwelijk en de uitdaging wil aangaan. Ze kennen vast wel iemand, want tegenwoordig wil iedereen trouwen.

En ten slotte, maar het belangrijkste: vertrouw op Allah swt en doe duaa dat je het goede op je pad komt. En nooit opgeven! Want wat je is voorgeschreven zal hoe dan ook op jouw weg komen wandelen.
 
8 apr 2013
890
159
Salaam iedereen,

Een vraagje die ik jullie wil stellen, en als je kan, graag jouw idee of ervaring delen over het volgende:

Ik ga al 30 jaar single door het leven. Om de een of andere reden ben ik mijn ware nog niet tegengekomen. Mektab. Maar goed, mijn weken bestaan uit van werk naar huis en van huis naar werk. In de weekenden doe ik veel met mijn vriendinnen, maar het is niet dat ik echt overdreven op zoek ga. Ik dacht eens na van ja, hoe ontmoet ik eigenlijk iemand. Mijn vriendinnen zijn allemaal gekoppeld via, via. Of ze hebben iemand leren kennen op het werk, maar ik werk alleen met Nederlanders. En nadat mijn jongere broertje vandaag aankondigde dat hij gaat trouwen (Wij schelen 7 jaar in leeftijd.), raakte ik een klein beetje in paniek. Mijn andere twee jongere zusjes zijn ook getrouwd. Ik wil wel graag iemand ontmoeten, dus toen dacht ik, is een datingsite niets voor mij?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Hoe kijken jullie eigenlijk tegen een datingsite aan?

Groet,

Putting my hands up, cause I'm a single lady

Een datingsite zou ik je zwaar afraden, je hebt ander soort mogelijkheden zoals een (islamitische)'koppelsite'!
Dat is toch net wat anders dan een datingsite! Bij een datingsite wordt de nadruk gelegd op een vriendje en dus op een tijdelijk iets, en bij een koppelsite ligt de nadruk op het permanente, en komen er geen dates bij kijken

Lmohim je moet dit niet zien als je enige mogelijkheid of enige manier, maar meer als een alternatief voor als andere manieren niet gelukt zijn!
Je kan bijv wat ook een legitieme manier is, het via de moskee doen, via de imam aankondigen dat je graag wil trouwen en of er een vrome broeder aan je kan worden gekoppeld!
Dua doen en in sha Allah komt t goed
 
23 okt 2011
3.236
175
probleem met datingsites is dat men zich voordoet als iemand anders , de ideale huwelijkspartner
na kennismaking en ontmoeting is de teleurstelling soms groot.
en dat is tijdverspilling.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Een datingsite zou ik je zwaar afraden, je hebt ander soort mogelijkheden zoals een (islamitische)'koppelsite'!
Dat is toch net wat anders dan een datingsite! Bij een datingsite wordt de nadruk gelegd op een vriendje en dus op een tijdelijk iets, en bij een koppelsite ligt de nadruk op het permanente, en komen er geen dates bij kijken

Lmohim je moet dit niet zien als je enige mogelijkheid of enige manier, maar meer als een alternatief voor als andere manieren niet gelukt zijn!
Je kan bijv wat ook een legitieme manier is, het via de moskee doen, via de imam aankondigen dat je graag wil trouwen en of er een vrome broeder aan je kan worden gekoppeld!
Dua doen en in sha Allah komt t goed

Een islamitische koppelsite? Kun je een voorbeeld geven van zo een website? Ik ken alleen sites als muslima.com en zo voor islam dating. Maar ik weet wel dat er in den haag en rotterdam in de moskeeen van die koppels gemaakt worden. Je kunt dan naar die moskee toe en geeft aan dat je wil trouwen, dan zoeken ze een gepaste partner die zich ook heeft gemeld.
 
13 jul 2014
4
4
Thanks lieve mensen.

Ik ontwijk voorlopig nog even de dating/koppelsites of hoe je het ook noemen wilt. Het is even omgaan met de teleurstelling zoals mijn leven loopt (op gebied van liefde), en accepteren dat mijn verwachtingen niet uitkomen. Al hamdoelileh voor alles wat wel goed gaat in mijn leven (goede baan, geweldig leuke en lieve familie en vrienden). Tot de tijd dat de ware komt in shaa Allah zal ik Dua blijven doen en geloven in Allah (swt) en zijn mektab.

Nogmaals bedankt allemaal. Soms moet je even van een complete vreemde horen (alhoewel, we are all brothers and sisters in the islam!) dat het allemaal goedkomt.

Moge Allah swt over jullie allemaal waken in shaa Allah!
 
6 feb 2011
11.252
91
Hahaha en anders 3tini visa ou paspoork? Marokko is altijd een optie hoor,
Genoeg mensen die heel gelukkig zijn geworden met iemand uit Marokko.
Haha patron je weet dat je niet mag liegen. En 3awed tot en mrt 5 jaar zijn ze gelukkig getrouwd daarna niet meer
 
31 dec 2012
2.957
300
Thanks lieve mensen.

Ik ontwijk voorlopig nog even de dating/koppelsites of hoe je het ook noemen wilt. Het is even omgaan met de teleurstelling zoals mijn leven loopt (op gebied van liefde), en accepteren dat mijn verwachtingen niet uitkomen. Al hamdoelileh voor alles wat wel goed gaat in mijn leven (goede baan, geweldig leuke en lieve familie en vrienden). Tot de tijd dat de ware komt in shaa Allah zal ik Dua blijven doen en geloven in Allah (swt) en zijn mektab.

Nogmaals bedankt allemaal. Soms moet je even van een complete vreemde horen (alhoewel, we are all brothers and sisters in the islam!) dat het allemaal goedkomt.

Moge Allah swt over jullie allemaal waken in shaa Allah!

Inshalah Khir!! Meid, ik heb een vriendin die precies de gevoelens had zoals jij nu beschrijft toen ze 30 was. Op een gegeven moment dacht ze dat ze vervloekt was meskina, zelfs een man uit Marokko halen zat er voor haar niet in. Tot ze ineens via via een collega bij een nieuwe baan gekoppeld werd aan een man. Sobhanalah van de 1 op de andere dag veranderde haar hele leven, ze was toen 32! Trouwen kan zomaar van de 1 op de andere dag op je pad komen, en wie diegene zal zijn staat allang al vast door Allah dus of je nu via een datingsite gaat zoeken of gewoon van werk naar huis gaat, hij komt jouw pad vanzelf op. 30 is nog jong, maar ik snap dat als je het relativeert naar je jongere broers en zussen die allen trouwen dat jij je dan ''oud'' voelt.

Mohim moraal van mijn lang verhaal; begin niet aan datingsites, mensen zijn niet te vertrouwen en zitten er vaak met een ander doel dan jij. Verder is het zo dat mócht je een leuke jongen tegenkomen daar, hij al een beeld bij jou gaat vormen dat je actief ging daten op zulke sites, die gedachte gaat hij niet uit zijn geheugen wissen.

Doe du3a en geniet van deze gezegende maand waarin Inshalah je du3a zal worden verhoord en wie weet is dit wel je laatste ''single'' Ramadan ;)
 
31 dec 2012
2.957
300
Haha patron je weet dat je niet mag liegen. En 3awed tot en mrt 5 jaar zijn ze gelukkig getrouwd daarna niet meer

Dat is wel erg zwart op wit hahahaha! Ik ken genoeg mensen in mijn buurt die al jaren getrouwd zijn met hun partner uit Marokko. Overigens scheiden tegenwoordig ook heel veel mensen die beiden uit hetzelfde land komen. Papieren zijn geen garantie voor een goed huwelijk
 
7 jul 2011
1.258
423
Thanks lieve mensen.

Ik ontwijk voorlopig nog even de dating/koppelsites of hoe je het ook noemen wilt. Het is even omgaan met de teleurstelling zoals mijn leven loopt (op gebied van liefde), en accepteren dat mijn verwachtingen niet uitkomen. Al hamdoelileh voor alles wat wel goed gaat in mijn leven (goede baan, geweldig leuke en lieve familie en vrienden). Tot de tijd dat de ware komt in shaa Allah zal ik Dua blijven doen en geloven in Allah (swt) en zijn mektab.

Nogmaals bedankt allemaal. Soms moet je even van een complete vreemde horen (alhoewel, we are all brothers and sisters in the islam!) dat het allemaal goedkomt.

Moge Allah swt over jullie allemaal waken in shaa Allah!
Khair in sha Allah awatchma! Moge Allah sub7anahuwqta3ala je een goede man jou pad opbrengen in sha Allah!
 
Bovenaan