Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
De vloot van Royal Air Maroc wordt uitgebreid met nieuwe type vliegtuigen. De Marokkaanse luchtvaartmaatschappij ontving eerder een Embraer E-190, een straalvliegtuig met twee motoren voor middellange afstanden. Deze vliegtuigen worden geproduceerd door de Braziliaanse fabrikant Embraer. Naar verwachting zal Royal Air Maroc de vliegtuigen ontvangen voor 15 december 2014.

Embraer is momenteel de derde grootste vliegtuigproducent van de wereld, na Airbus en Boeing. De vliegtuigen van Embraer zijn vooral in Zuid-Amerika populair. Ook de Nederlandse vliegtuigmaatschappij KLM maakt al jaren met succes gebruik van de Embraer 190.

De nieuwe vliegtuigen beschikken over 100 zitplaatsen, waarvan 12 zitplaatsen in Business Class categorie. De Embraer E-190 zal afstanden van maximaal 4500 kilometer reizen. Naar verwachting zullen deze nieuwe vliegtuigen ook ingezet worden voor de routes in Nederland,Frankrijk en België naar Marokko. Royal Air Maroc verwacht het aantal vluchten te vergroten van Europa naar Marokko.

De Embraer E-190 is voorzien van moderne General Electric CF34 motoren die een snelheid van 900 kilometer per uur bereiken. Tevens zijn de motoren voorzien van moderne filters waardoor het CO2-uitstoot wordt verminderd met 20%.

Naast Marokko heeft ook Kenia Airways en Mozambique LAM de vloot uitgebreid met de Embraer vliegtuigen.

embraer-190.jpg
 
Laatst bewerkt:

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
jawatte als je een bericht niet interessant vindt, of niks zinnigs te zeggen hebt, beter zeg dan niks. Want verklaar je nader, waarom zijn die vliegtuigen Braziliaanse troep? Ze zitten in top 3 van beste en grootste vliegtuig producenten in de wereld. Ben benieuwd naar je uitleg..
 

Jawatte

Gebanned
31 jul 2014
243
64
Ik up gwn je topic wees be3da blij dat ik altijd de enige ben die reageert ;)
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
haha ik wil juist dat niemand reageert, en vooral geen onzin reacties.. Ik hou van rust :king:
 
5 mrt 2012
18.240
681
Haha ik durf niet meer te reageren patron haha echt gemeen ik reageer meestal op je topics en nu zeg je dat je juist wilt dat er niemand reageert..:watermelon:
 
Bovenaan