Opgepast! Paardenvlees verwerkt in halalvlees!

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
De vlees-groothandel Willy Selten, die wordt verdacht van fraude en het vermengen van paardenvlees met rund, leverde ook 'halalvlees'. De voedselwaakhond Foodwatch heeft een lijst openbaar gemaakt met de verschillende merken en bedrijven die vlees inkochten bij Willy Selten. In deze lijst staat ook 'Luncheonmeat beef “Goodburry” halal' vermeldt. Dat is een bedrijf die in Nederland en buitenland halalvlees verkoopt in verschillende winkels. Goodburry was een grote afnemer van Willy Selten, en zou het paardenvlees verwerken in verschillende eindproducten dat voor de islamitische gemeenschap gericht was.

De overheid beschikt over een complete lijst met alle afnemers van Willy Selten. Foodwatch is bezig om deze lijst openbaar te krijgen. Het zal de komende tijd blijken of de overheid besluit om de complete lijst te openbaren. Wie weet verschijnen er nog meer 'halalvlees' afnemers..

Zelfs een label 'halal' is tegenwoordig niet meer te vertrouwen! Koop daarom je vlees altijd bij betrouwbare islamitische slagerijen.

goodburry-halal.jpg
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Nooit van die merk gehoord -.-
Waarvoor merken zijn er nog meer ?

De andere merken zijn niet van halalvlees producenten. Als er meer nieuws is over andere fabrikanten, dan zal ik het melden. Ik hoop maar dat grote halal fabrikanten zoals Chatar of Mekka foods er niet bij zitten. Dan heb ik zeker 20 paarden en pony's opgegeten..
 
16 apr 2012
3.101
73
Mekka foods is dubbel zo duur als de anderen merken maar hun zijn ook de enige hier met zo een formulier met uitleg en garantie alleen is het helaas zo duur
 
Bovenaan