Overlijdingsverzekering Injad Chaabi /Attijariwafa Bank in Marokko

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Marokkanen die jarenlang een overlijdingsverzekering hebben betaald bij de Marokkaanse banken, zoals bij Injad Achamil Europe Chaabi Banque, TIjari of Wafa banque, worden nu letterlijk in de steek gelaten.

Allereerst is het niet meer mogelijk om een overleden persoon te repatriëren naar Marokko. Dus de Marokkaanse banken kunnen niet aan hun afspraken houden. De Marokkaanse overheid heeft ze geblokkeerd. Wat de reden ook is, feit blijft gewoon dat zoveel Marokkanen decennialang voor niks hebben betaald. Ik heb in de familie ook 2 gevallen. Een oom die 30 jaar lang overlijdingsverzekering betaald om in Marokko begraven te worden, maar uiteindelijk gewoon in Nederland is begraven 3 weken geleden. En totaal geen medewerking of financiele hulp van Chaabi Banque! Er wordt gezegd dat ze 2000 of 3000 euro zouden krijgen ter compensatie als ze in Nederland worden begraven, maar daar heeft de familie nog steeds niks over gehoord. Sterker nog, ze horen helemaal niks. Alleen maar aan het lijntje gehouden dat ze worden teruggebeld.

Daarnaast hoor ik ook van veel mensen dat ze niet bereikbaar zijn! Ik heb ze zelf al 2x gebeld en meerdere mails verstuurd, maar ze weigeren op te nemen of te antwoorden op de mail berichten die naar Banque Chaabi worden gestuurd.

Dus ik vraag me af: waarom zouden wij ons nog verzekeren bij die Marokkaanse banken?? En wat is het alternatief hiervoor? Ik zie in die filmpjes van Salahedinne dat er ook Nederlandse Islamitische overlijdingsverzekeringen zijn. Wie heeft hier meer ervaring of informatie over?

Ik ben helemaal klaar met die Marokkaanse banken!!
 
31 dec 2012
2.957
300
Ik begrijp jouw frustratie helemaal! Ik zit dus met hetzelfde. Ik ga denk ik op zoek naar een alternatief waarbij je de verzekering hier In Nederland kan afsluiten en dus ook hier je dingen kan regelen ipv de bekende banken die alleen maar incasseren en verder onbereikbaar zijn. Ik wil wel graag in Marokko begraven worden later, maar ik wil wel alternatieven hebben en een goede dekking mocht er dus zoals nu iets tussenkomen. Moeilijke tijden zijn het. Zelfs die verzekeringen zoals Arrahma nemen nu geen aanmeldingen aan ivm Corona dus je kunt nu ook niet ineens ergens anders afsluiten last minute.

Khir Insha'Allah
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik begrijp jouw frustratie helemaal! Ik zit dus met hetzelfde. Ik ga denk ik op zoek naar een alternatief waarbij je de verzekering hier In Nederland kan afsluiten en dus ook hier je dingen kan regelen ipv de bekende banken die alleen maar incasseren en verder onbereikbaar zijn. Ik wil wel graag in Marokko begraven worden later, maar ik wil wel alternatieven hebben en een goede dekking mocht er dus zoals nu iets tussenkomen. Moeilijke tijden zijn het. Zelfs die verzekeringen zoals Arrahma nemen nu geen aanmeldingen aan ivm Corona dus je kunt nu ook niet ineens ergens anders afsluiten last minute.

Khir Insha'Allah

Die Marokkaanse banken, vooral Chaabi banque omdat die zo groot is, verzekeren mensen om in hun emotioneel moeilijkste tijd te ondersteunen. Daarvoor sluit je toch ook een overlijdingsverzekering? Maar juist in de moeilijkste tijd wordt je gewoon niet serieus genomen.

Dus precies dat Bousakkia! Er moet gewoon een transparante en betrouwbare alternatief komen voor die overlijdingsverzekering voor Marokkanen. En natuurlijk een verzekering die gevestigd is in Nederland, zodat je ook beschermd wordt door de wet. Want die Marokkaanse wetten en regeltjes en banken, ben ik helemaal klaar mee. Uiteindelijk zal Chaabi Banque ook in haar eigen vingers snijden, want de klanten worden boos en zullen de verzekeringen sluiten of hun geld uit die Marokkaanse rekeningen trekken.
 
31 dec 2012
2.957
300
Nou, even een update. Ik ben ondertussen verzekerd bij Arrahma en super tevreden. Goede bereikbaarheid en heel transparant. Ook het bedrag is prima, ik betaal voor hele gezin totaal 200 euro p jaar.

Aanrader!
 
Bovenaan