voordat

2 okt 2012
3.117
190
Voordat onze geliefde Profeet Mohammed vzmh optrad, was het een donkere tijd van vernietiging, vol onrust en alle soorten ondeugd. In godsdienstig opzicht waren de mensen van die tijd helemaal verdwaald door allerlei soorten van ongeoorloofde innovaties en afwijkingen van het rechte pad. De hele wereld verkeerde in geestelijke duisternis. Ver verwijderd van menselijkheid en waarheid de mensheid was gezonken in een draaikolk van verschrikkelijke verwildering. Onzekerheid, roverij en alle soorten van onderdrukking en geweld waren aan de orde van de dag. Degenen die macht en middelen bezaten, verdrukte, bestolen, doodden en onteerden de zwakken.

Mijn geliefde broeders en zusters is dit vandaag de dag niet het gevallen, vallen we niet terug? Is dit waar onze geliefde Profeet vzmh zijn en nachten van ad3iyaa aan heeft besteedt? Is dit waar onze geliefde Profeet vzmh vele beproevingen heeft moeten door staan? Schamen wij ons niet diep? Beseffen wij wel waar wij mee bezig zijn? De Ummah van Mohammed vzmh is dit zijn Ummah? Dit is niet wat hij achter heeft gelaten !
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
ik denk dat er een verschil is tussen die tijd en deze tijd. want ook al verichten de moslims nu veel zonden, de meesten geloven wel in de tawheed en weten wat halal en haram is. tenminste ik kijk in mijn omgeving, dan zie ik wel dat er veel zonden worden gepleegd, maar dan weten die mensen wel dat ze bezig zijn met een zonde. en shirk zie ik eigenlijk nergens terug. maar zowiezo moeten we onze imaan versterken en meer tijd aan islam besteden
 
23 okt 2014
39
11
Akhi, mensen praten over dingen waar de geleerden over dienen te praten en mensen van kennis. Wallahi mensen zijn onwetend, ze praten over iets dat op een te hoge level zit terwijl ze niet eens weten wat het woordje fiqh betekent.
 
Bovenaan