Weet iemand of zwarte katten verboden zijn in de islam?

27 jan 2013
2.773
43
Nee je hoeft niet 2 duivels met je ... je hebt slechts een en het is niet een van je zwarte katten ... Het is een bijgeloof, In Islaam Katten worden niet beschouwd najis (onzuivere), ze zijn als pure ... Van Islam-QA Vraag: zijn katten taahir (puur) of naajis (onzuivere)? Antwoord: katten zijn taahir, en op basis daarvan, als een kat drinkt uit een vat met water, het schip niet onrein geworden , vanwege de hadith van Kabshah bint Ka'b ibn Maalik, die in het huis van Abu Qutaadah was: "Aboe Qutaadah kwam binnen en ik schonk water voor hem te doen wudoo '. Een kat kwam en dronk wat van het water, zodat hij gekanteld het schip te laten drinken. Hij zag me kijken naar hem en zei: 'Vind je het vreemd, O dochter van mijn broer te vinden?' Ik zei: 'Ja.' Hij zei: "De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd dat zij niet naajis, in plaats van ze zijn onder degenen die gaan rond onder jullie. '" Overgeleverd door al-Tirmidhi, 92, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Tirmidhi
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
in de islam is een zwarte kat gelijk aan witte kat. islam kent geen racism op kleur.
 
1 mei 2012
317
1
Ja ik wist al dat bijgeloof niet toegestaan was. Oke heel erg bedankt voor het opzoeken ik wist het niet zeker!
 
23 okt 2011
3.236
175
ik denk dat tjoklatie meer bedoelt of het btrekking heeft jjnoun en niet het dier zelf .

ik meen zoiets gelezen te hebben in een hadith gaat over een zwarte hond( als deze hond piek donker is, zonder vlek of wat dan ook ) dan is het een Djin
wallaho A3lam

kan iemand deze hadith vinden ? bevestigen
tnx
 
Bovenaan