Wie wil later werken van de vrouwen? en wie blijft huisvrouw?

latifa-arif 20 apr 2011

1. Ik vraag me af of de berber vrouwen tegenwoordig willen blijven werken later en hoe denken de berber mannen erover? graag met respect en argumenten reageren

2. Ik ga incha'Allah werken voor ik aan kinderen begin , als ik een kind krijg , ga ik stoppen en voor mijn kindje zorgen tot het nr de kleuterschool gaat ... En jij ? Hoe denkt gij daar over ?

1 person likes this.
  3. ik wil eerst full time werken en als er kinderen komen dan part time. kinderen gaan voor natuurlijk. als ik het niet kan combineren, dan ga ik stoppen met werken tot de kinderen weer groter worden. maar hangt ook beetje af hoe mijn toekomstige man erover denkt....

4. Haha jah idd hangt een beetje af van de toekomstige man ....

5. ELISA1

ELISA1

823
    10
    0
    Als het financieel mogelijk is dan blijf ik liever thuis en word ik full time mama en huisvrouw Insha Allah.
    Als je werkt al is het maar half tijds dan denk ik dat je zoiezo je taken als vrouw en moeder beetje gaat verwaarlozen,

6. MTL

MTL Banned Gebanned

4.791
    25
    0
    ahw wat schattig

7. Asalaamoe Alaikum,

Ik vind dat mijn man later de kost moet verdienen. En dat ik de plichten maar ook zeker de rechten op me neem om mijn kinderen goed op te voeden en voor mijn gezin te zorgen.

Mocht ik nog geen kinderen hebben dan zou ik wel part time willen werken of vrijwilligers werk willen doen bij een islamitische instelling. Maar zeker niet om carriere te maken, maar meer om bezig te zijn (het liefst ten behoeve van de ummah).

Ik merk wel, dat mannen van mij verwachten dat ik later ga werken. Ik studeer zelf aan het hbo, alhamdoulilah. En als er iemand interesse in mij toont en we bespreken het werk gedeelte, sta ik er altijd van versteld dat ze van mij verwachten dat ik ook ga werken, en ook mee ga betalen aan de huur. Want anders vinden ze dat ik niets voor niets studeer en 'net zo goed kan stoppen'. Ik vind dat echt zo'n afknapper. Maar ja gair inshaAllah

1 person likes this.
  8. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Ik wil inshaAllah voor dat ik mijn kinderen heb, parttime gaan werken. En als ik mijn kinderen heb, wacht ik tot ze allemaal op school zitten. Maar zonder toestemming van mijn echtgenoot, werk ik niet.

9. Als ik ga trouwen, WORDT IK HUISVROUW INSHALLAH lol

Ik ga niet werken. Ik haat werken ahhahahahahah xD Of moet ik gaan werken? =O

10. ik wil gaan werken later, en ik vind dat mijn man later dat zou moeten accepteren.
    Natuurlijk als ik kinderen krijg ga ik minder werken. Maar ik wil niet dat mijn man alles zou moeten betalen.
    Ik wil ook mijn eigen carriere maken, en mijn eigen centjes verdienen.

1 person likes this.
  11. het voelt fijn om man te zijn :)

12. Het is toch iets wat je samen bespreekt voordat je trouwt.
    Maar zelf zie ik mezelf niet fulltime werken, kan ook niet met wat ik ze3ma wil doen later. Zal alleen parttime zijn, maar goed ook. Zodra er kids in het spel zijn zal dat veranderen natuurlijk. Zij komen dan op de eerste plaatst te staan.

13. Helemaal mee eens :)

14. Wanneer ik ga trouwen wil ik het huishouden combineren met werken.En wanneer ik Inshaa Allaah kinderen krijg mijn werk laten vallen en er voor mijn man&kinderen te zijn. Dan word ik huisvrouw dus...

15. Zolang ik geen kindjes heb, blijf ik werken.. Als ik mijn eerste kindje heb Inschallah. Blijf ik wel een tijdje thuis.. Daarna part time. Maar mijn kinderen ga ik nooit naar een creche sturen!

Deel Deze Pagina