'In Ramadan niet eten in het openbaar'

S

Samir

Guest
Moslims die leven in Arabische landen willen dat niet-moslims tijdens de islamitische vastenmaand Ramadan overdag niet eten en drinken in het openbaar.

De Ramadan van 2011 is begonnen. Voor moslims is dit een maand van bezinning, reiniging en samenhorigheid. Gedurende de Ramadan wordt er niet gegeten tussen zonsopgang en zons-ondergang. Dit vasten wordt gezien als vorm van zuivering van de ziel en bedanking van Allah voor alles wat hij gegeven heeft. De Ramadan leert mensen zelfdiscipline. De moslims voelen en tonen verbondenheid met arme en hongerige mensen elders op de wereld.

Niet openbaar
Uit een onderzoek in van het Maktoob Research Institute in Dubai is gebleken dat de meeste moslims in Arabische landen willen dat niet-moslims tijdens de islamitische vastenmaand ramadan overdag niet eten en drinken in het openbaar. Een ruime meerderheid vindt zelfs dat dit verboden zou moeten worden.

Zeker 62 procent van de moslims wil tijdens de Ramadan geen etende en drinkende niet-moslims zien. Ruim de helft van de ondervraagden vindt dat de restaurants tijdens ramadan overdag gesloten moeten worden, dit uit respect voor de ramadan. Het onderzoek heeft in augustus, de maand voor de ramadan, plaats gevonden onder 6.128 volwassen moslims verspreid over de hele Arabische wereld. Het doel was om de sociale impact van de Ramadan op te tekenen.
Een grote meerderheid van 96 procent, van de ondervraagden zegt zich tijdens de Ramadan te houden aan de strenge regels behorende bij de vastenmaand. Naast niet eten, drinken en roken is ook seks, vloeken en kwaadspreken overdag verboden.

ramadan.jpeg
 
5 feb 2011
8.897
38
Hmmz,.. nu kijken of ze zich eraan houden.. maar mij doet het niet echt iets als ik iemand zie eten op straat,..
 
S

Samir

Guest
mij ook niet, maar liever blijf ik toch thuis. dan zie ik niemand eten haha
 
6 feb 2011
5.829
132
haha ewa safe dat ze eten maakt me niet uit. Het moeilijkste voor mij is als ik een meisje met korte kledij voorbij zie stappen. Juist tijdens de ramadan lachen ze naar je of spreken u aan. Ik verstop me in moskee voor deze verleidingen of ga ergens afgelegen partchi spelen.
 
15 feb 2011
1.185
14
haha ewa safe dat ze eten maakt me niet uit. Het moeilijkste voor mij is als ik een meisje met korte kledij voorbij zie stappen. Juist tijdens de ramadan lachen ze naar je of spreken u aan. Ik verstop me in moskee voor deze verleidingen of ga ergens afgelegen partchi spelen.

hahahahahahahahahahahaa jij laat me lachen a sahbi hahahaha walah jij hebt gelijk. opeens in de ramadan zijn de mocro chicks mooi en verleidelijk hahaha dan wil je gelijk je vasten verbreken. en haar wudu verbreken hahahahahahaa
 
6 feb 2011
5.829
132
hahahahahahahahahahahaa jij laat me lachen a sahbi hahahaha walah jij hebt gelijk. opeens in de ramadan zijn de mocro chicks mooi en verleidelijk hahaha dan wil je gelijk je vasten verbreken. en haar wudu verbreken hahahahahahaa

hahaha gezien ik ben niet de enige :p
 
3 feb 2011
2.199
34
haha ewa safe dat ze eten maakt me niet uit. Het moeilijkste voor mij is als ik een meisje met korte kledij voorbij zie stappen. Juist tijdens de ramadan lachen ze naar je of spreken u aan. Ik verstop me in moskee voor deze verleidingen of ga ergens afgelegen partchi spelen.


Hhahaha Gekkerd.
 
6 feb 2011
13.473
66
haha ewa safe dat ze eten maakt me niet uit. Het moeilijkste voor mij is als ik een meisje met korte kledij voorbij zie stappen. Juist tijdens de ramadan lachen ze naar je of spreken u aan. Ik verstop me in moskee voor deze verleidingen of ga ergens afgelegen partchi spelen.

Hhahaha you got it! Precies mij. Alleen heb ik het dan met die jongens te maken. Tarrr! Haha
 
Bovenaan