Ideale vrouw

7 feb 2011
823
10

Hoe ziet jullie ideale vrouw eruit, zowel innerlijk als uiterlijk? Laat jullie gaan mannen......
 
4 feb 2011
17
0
Ze moet een liefdevolle vrouw zijn die kan luisteren en om anderen geeft en vergeet koken niet.
Ze moet de ouders van haar man als haar ouders zien en haar schoonmama helpen als het nodig is.
Ze moet geen ruziemakende kreng zijn die denkt dat ze alles mag hebben wat ze ziet en ze moet haar man respecteren en zijn familie en dat geldt andersom ook voor hem.
 
S

Samir

Guest
ze moet tevreden zijn met het feit dat ik geen bakaloria nivo heb. en gewoon respect en rustig doen. geen shiki doen. doe gewoon normaal. dan doe je al gek genoeg.
 
7 feb 2011
823
10
Respect is belangrijk maar ik denk dat je daarmee alleen niet komt. Je hebt toch meerdere eisen of verlangens die je verwacht van een vrouw?!!!
Wees niet zo oppervlakkig jongens!
 
S

Samir

Guest
nee elisa. wij mannen dromen niet veel..wij zijn realistisch.. we weten dat we geen miss world kunnen krijgen, dus dan dromen we er niet over
 
7 feb 2011
823
10
Hangt er vanaf hoe je zelf bent natuurlijk, soort zoekt soort dat zeggen ze toch? En al ben ik het daar niet volledig mee eens,
toch zit er iets van waarheid in.
 
S

Samir

Guest
jaa dat is waar.. soort zoek soort.. daarom zoek ik een moslima. hoe mooi, lang of dik ze is, is niet van groot belang. uiterlijk vergaat namelijk, en toch moet je een leven lang met elkaar door brengen
 
7 feb 2011
823
10
Je hebt gelijk, uiterlijk vervaagd, maar je moet mij niet zeggen dat je genoegen neemt met een moslima dat zwaar lelijk is (klinkt cru). Dan lieg je tegen jezelf! En in de Koran staat:
kies een vrouw op basis van drie zaken: Haar schoonheid, Haar rijkdom en Haar status(moslima dus) denk ik! Maar schoonheid zit er zeker tussen.
Duss...
 
S

Samir

Guest
als je over de islam begint, moet je t wel goed doen a lieve elisa.

Wat je net citeerde komt van een hadeeth, niet van de koran. En die hadeeth gaat als volgt:

De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.”

Verder in de Koran, In Soerat al-Ahzaab vind men vele kwaliteiten die bij Allah geliefd zijn, kwaliteiten die overigens zowel bij mannen als bij vrouwen aanwezig dienen te zijn. Dus kies haar voor de volgende kwaliteiten: een moslimvrouw, een gelovige vrouw, een toegewijde vrouw, een waarheidlievende vrouw, een geduldige vrouw, een nederige vrouw, een vastende vrouw die zichzelf onthoudt van allerlei verleidingen, een vrouw die haar kuisheid bewaakt, een vrouw die Allah veelvuldig aanbidt. De Islam is een reële godsdienst, en heeft niet van doen met fictie. Natuurlijk zal de perfecte vrouw niet bestaan, maar:

Wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft. (Soerat an-Nisaa’: 19)
 
7 feb 2011
823
10
Bedankt voor de verbetering admin, zonder HET OP TE ZOEKEN zat ik er toch dicht bij!;)
 
7 feb 2011
823
10
Marouane eerlijk jouw ideale vrouw,.? Ook al bestaat ze niet volgens jou! Over wat voor kwaliteiten moet ze beschikken? Je moet toch IETS
verwachten van een vrouw??
 
6 feb 2011
1.652
24
[video=youtube;czqoNNdY_fc]http://www.youtube.com/watch?v=czqoNNdY_fc&feature=related[/video]
 
Bovenaan