Agadir: Zelfmoordpoging meisje na onderzoek maagdelijkheid

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Een meisje uit regio Agadir (Inezgane) heeft een zelfmoordpoging gedaan, nadat ze in het ziekenhuis werd getest op haar maagdelijkheid. Het meisje werd door haar moeder gedwongen om de test te ondergaan. Na de maagdelijkheidstest vluchtte het meisje weg en sprong van de bovenste verdieping van de kliniek. Gelukkig heeft het meisje de sprong overleefd. Meteen werd het meisje behandeld in een ziekenhuis in Agadir.

Het meisje zou de zelfmoordpoging overwogen hebben omdat ze de test en het wantrouwen van haar moeder vernederend vond. Families in Marokko beschouwen maagdelijkheid met een imago van puurheid. Vrouwen moeten maagd blijven totdat ze trouwen.
 
16 apr 2012
3.101
73
Bron?

Ontoppic: is fuckdupp heb gehoord dat het bij elke vrouw verschillend is en het moeilijk te bewijzen is.

Klopt dat?
 
23 okt 2014
11
4
ik snap niet hoe een test kan bewijzen of je geslachtsgemeenschap heb gehad of niet.
En nee mannen mogen niet alles.
Zij krijgen later ook dezelfde straf als die van de vrouwen later in alakhira.
Het is gewoon dat onze cultuur onderscheid maakt, waar ik op tegen ben.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
ik snap niet hoe een test kan bewijzen of je geslachtsgemeenschap heb gehad of niet.
En nee mannen mogen niet alles.
Zij krijgen later ook dezelfde straf als die van de vrouwen later in alakhira.
Het is gewoon dat onze cultuur onderscheid maakt, waar ik op tegen ben.

Het zal wel iets met maagdvlies te maken hebben. Maar Marokko is echt niet ontwikkeld als ze nog zulke testen uitvoeren in 2014
 
12 mei 2011
273
7
Wij vrouwen moeten maagd blijven.
mogen niet laat chillen met onze vriendinnen.
Verzorgen eten, maakt schoon zorgt voor de kids.
Maar jullie mannen mogen alles uit proberen.
 
31 dec 2012
2.957
300
Wij vrouwen moeten maagd blijven.
mogen niet laat chillen met onze vriendinnen.
Verzorgen eten, maakt schoon zorgt voor de kids.
Maar jullie mannen mogen alles uit proberen.

Deze reactie is zooooo fout. Zowel de man als vrouw moeten maagd blijven, en wij zullen dezelfde straf ondergaan mocht je zonde van zina voor het huwelijk begaan. Het is alleen wel zo dat mannen denken alles te kunnen maken, maar voor Allah is er geen onderscheid onthou dat! Wat betreft het laat chillen; wees blij, wat moet jij laat buiten? Als de man laat buiten is in een discotheek of foute plek dan zal hij zich daar ook voor moeten verantwoorden bij Allah. Wij als vrouw zijnde hebben niets te zoeken op straat laat, tenzij het is voor werk of iets van levensbelang.

Verder zijn er ook genoeg mannen die koken, kinderen verzorgen, etc. Niet zo generaliserend meid. ;)
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Wij vrouwen moeten maagd blijven.
mogen niet laat chillen met onze vriendinnen.
Verzorgen eten, maakt schoon zorgt voor de kids.
Maar jullie mannen mogen alles uit proberen.

Jaa klopt. In de koran staat dat mannen niet maagd hoeven te blijven. Manne moge ook lekker chillen in discotheken en laat maken. We mogen ook lekker alcohol drinken en alles uitproberen hasj xtc pillen alles.

Je kunt je laten ombouwen tot man en dan mag jij ook alles.
 
12 mei 2011
273
7
Jaa klopt. In de koran staat dat mannen niet maagd hoeven te blijven. Manne moge ook lekker chillen in discotheken en laat maken. We mogen ook lekker alcohol drinken en alles uitproberen hasj xtc pillen alles.

Je kunt je laten ombouwen tot man en dan mag jij ook alles.
Hah ik ben blij dat ik een vrouw ben.
 
23 okt 2014
11
4
Het zal wel iets met maagdvlies te maken hebben. Maar Marokko is echt niet ontwikkeld als ze nog zulke testen uitvoeren in 2014
iemands maagdenvlies kan ook gebroken worden door iets anders. En dat is een ding tussen het meisje en Allah Subhana wata3ala.

Saraa dat uitgaan etc dat gaan mijn zonen later echt niet doen (althans als ik ze krijg).
Dan gaat er geen onderscheid gemaakt worden tussen de meiden en de jongens.
In de Koran staat er ook dat er geen verschil oet worden gemaakt.
Ik vind dat zo erg, dat mensen het nbiet erg vinden dat hun zoon dat doet (dan is hij zegmaar een echte man).
Maar als hethun dochter is dan mag het niet.
Zo tegenstrijdig.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
iemands maagdenvlies kan ook gebroken worden door iets anders. En dat is een ding tussen het meisje en Allah Subhana wata3ala.

Saraa dat uitgaan etc dat gaan mijn zonen later echt niet doen (althans als ik ze krijg).
Dan gaat er geen onderscheid gemaakt worden tussen de meiden en de jongens.
In de Koran staat er ook dat er geen verschil oet worden gemaakt.
Ik vind dat zo erg, dat mensen het nbiet erg vinden dat hun zoon dat doet (dan is hij zegmaar een echte man).
Maar als hethun dochter is dan mag het niet.
Zo tegenstrijdig.

Dus je wilt dat hun dochter het ook mag? Van de ouders die ik ken mogen zowel de jongens als de meisjes niet uitgaan of gekke dingen doen. Maar opvoeding is belangrijk, je kunt zelf je kinderen vormen hoe je ze wil hebben.
 
Bovenaan