Ait wayagher blijven de man voor mij!

3 dec 2011
11
1
Asalaamoe Alaikum people!

Het heeft mij nooit uitgemaakt met wie ik zal trouwen. Ik sta voor alle marokkanen open om te leren kennen etc. Zolang ze maar moslim zijn, en een beetje dezelfde normen en waarden vanuit huis hebben meegekregen, zoals die van mij.

Nu merk ik in mijn zoektocht* naar de ideale partner dat ik telkens het meest aangetrokken voel tot de ait wayagher mannen. Dus ik ben helemaal niet zo breed georienteerd, als dat ik me al die tijd voordeed.

Ik merk dat het waar is wat ze zeggen over de partner keuzes van vrouwen, namelijk; 'Je zoekt een man, die op je vader lijkt.'

Btw. dit betekend nu niet dat ik niet meer met een andere marokkaan dan een ait wayagher wil trouwen, ik merk gewoon dat ik daar het snelst een klik mee heb. Uiteindelijk voorziet Allah ta3alah ons in een goede partner inshaAllah.

Herkennen meer mensen zich hierin?

Liefs,

Mij.

*zoektocht: in zijn algemeen, dat iemand op je pad komt en je diegene een kans geeft om te leren kennen. Dus niet dat ik expliciet naar een partner opzoek ben, dat is uiteindelijk elmektab.
 
30 mrt 2011
3.288
38
ait wayagher mannen zijn de mooiste warme gevoelige mannen, we're the best :p
 
1 feb 2011
1.382
18
aleikom salam thamazight,

ik denk niet dat we zo kortzinnig moeten gaan denken. Allereerst spreek je nu uit eigen beleving, dus wat je meemaakt in jouw eigen omgeving. Dat zegt niks over ait wayagher in het algemeen. Ik ken genoeg ait touzine of ait said mannen die veel respectvoller zijn dan de ait wayagher die ik ken. Ook met hun vrouw. Dat zou mij weer het gevoel geven om niet voor een ait wayagher te gaan. Maar ik denk dat het eerlijk moet gaan en dus gewoon per individu gekeken moet worden naar een persoon en niet per stam
 
3 dec 2011
11
1
aleikom salam thamazight,

ik denk niet dat we zo kortzinnig moeten gaan denken. Allereerst spreek je nu uit eigen beleving, dus wat je meemaakt in jouw eigen omgeving. Dat zegt niks over ait wayagher in het algemeen. Ik ken genoeg ait touzine of ait said mannen die veel respectvoller zijn dan de ait wayagher die ik ken. Ook met hun vrouw. Dat zou mij weer het gevoel geven om niet voor een ait wayagher te gaan. Maar ik denk dat het eerlijk moet gaan en dus gewoon per individu gekeken moet worden naar een persoon en niet per stam

Wa alaikum salaam Salima,
Ik denk dat jij mijn topic verkeerd hebt geinterpreteerd.
Ik geef aan dat ik juist NIET bewust mij alleen op de ait wayagher orienteer, maar dat de chemie er wel voor zorgt dat ik me eerder tot de ait wayagher voel aan getrokken.

Het is en blijft een feit dat personen alleen als individu gezien kan worden, zo kortzichtig denk ik ook weer niet. En ik ben mij ook echt zeker van bewust dat een man uit een andere stam beter/menselijker kan zijn dan een ait wayagher. Maar andersom ook weer.

Ik bedoel meer dat het mij opvalt, dat ik onbewust toch telkens bij mijn eigen stam terecht kom. En dat zegt verder niets over mij, want de laatste jongen die mijn hand had gevraagd, was een arabier. Ik heb hem ook een eerlijke kans gegeven. Dus ik ben alles behalve kortzichtig(vind ik zelf), maar ik merk dat ik sneller op één lijn zit met een ait wayagher. Ook qua normen en waarden en gewoontes/tradities.

Na de ait wayagher heb ik echt een enorme zwak voor ait said mannen. Don't ask me why. Ait wayagher en Ait said mannen zijn gewoon duidelijk en staan ergens voor. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar het kan ook zijn dat die irritante drugsdealers op de straat ait wayagher of ait said zijn. Kan allemaal! Iedereen zijn eigen persoonlijkheid, opvoeding en levensloop.

Hoop dat je mij nu wat beter begrijpt.
 
3 dec 2011
11
1
ait wayagher mannen zijn de mooiste warme gevoelige mannen, we're the best :p

Hahaha, dat zeg ik nou ook weer niet.

Ait wayagher mannen(waar ik op val) zijn de mannen met een duidelijke mening, die zij rechtvaardig kunnen beargumenteren.
Met een visie, een doel en toekomstperspectief. Mannen die zorg dragen, die zelfstandig zijn. etc.etc.
Streng, maar rechtvaardig.
 
1 dec 2011
12.067
53
Wa alaikum salaam Salima,
Ik denk dat jij mijn topic verkeerd hebt geinterpreteerd.
Ik geef aan dat ik juist NIET bewust mij alleen op de ait wayagher orienteer, maar dat de chemie er wel voor zorgt dat ik me eerder tot de ait wayagher voel aan getrokken.

Het is en blijft een feit dat personen alleen als individu gezien kan worden, zo kortzichtig denk ik ook weer niet. En ik ben mij ook echt zeker van bewust dat een man uit een andere stam beter/menselijker kan zijn dan een ait wayagher. Maar andersom ook weer.

Ik bedoel meer dat het mij opvalt, dat ik onbewust toch telkens bij mijn eigen stam terecht kom. En dat zegt verder niets over mij, want de laatste jongen die mijn hand had gevraagd, was een arabier. Ik heb hem ook een eerlijke kans gegeven. Dus ik ben alles behalve kortzichtig(vind ik zelf), maar ik merk dat ik sneller op één lijn zit met een ait wayagher. Ook qua normen en waarden en gewoontes/tradities.

Na de ait wayagher heb ik echt een enorme zwak voor ait said mannen. Don't ask me why. Ait wayagher en Ait said mannen zijn gewoon duidelijk en staan ergens voor. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar het kan ook zijn dat die irritante drugsdealers op de straat ait wayagher of ait said zijn. Kan allemaal! Iedereen zijn eigen persoonlijkheid, opvoeding en levensloop.

Hoop dat je mij nu wat beter begrijpt.

Houd de ait said mannen er buiten, of je krijgen billenkoek:sigar:
 
S

Samir

Guest
Dat jij je meer aangetrokken voelt tot een ait wayagher, heeft er enkel en alleen te maken met het feit dat je ook tewayaghest bent? opgegroeid in een bepaald cultuur, met interculturele en aangeleerde aspecten komen deze overeen met de karakter van een ait wayagher. Chemie tussen jullie is dan niet de oorzaak maar het gevolg hiervan.
 
S

Samir

Guest
Ik bedoel meer dat het mij opvalt, dat ik onbewust toch telkens bij mijn eigen stam terecht kom.

Misschien verkies je ook onbewust een ait wayagher boven een andere stam. Misschien door voorkeur van je ouders, familieleden.
Elke mens wordt namelijk onbewust beinvloedt door visies in zijn naaste omgeving.

Dus ik vraag me af of jij je nog hetzelfde 'onbewuste' gevoel zou hebben bij ait wayaghers als jij zelf uit een souss kamp komt :p

Je hebt zeker gelijk als je zegt

Ik merk dat het waar is wat ze zeggen over de partner keuzes van vrouwen, namelijk; 'Je zoekt een man, die op je vader lijkt.'

ik wens je veeeel geluk awtchma
 
6 feb 2011
5.829
132
Mensen maken hun keuze uit vrienden op basis van zelfde waarde en normen. Maar tegen welke meisje ik ook zeg ben een Awayagher hebben ze al een oordeel klaar, streng! Ze zouden nooit met ons kunnen trouwen omdat ze losjes zijn opgevoed. Ik kende een Tatouzint, ze zei tegen mij mijn moeder zegt tegen mij kom nooit af met een Awayagher. Met een Outhemsaman mag ze dan wel weer trouwen omdat die mannen zogezegd heel behulpzaam zijn met hun vrouwen. Sorry maar zijn wij dieren? Ik wil ook nu alleen een Tawayaghets trouwen. Iemand die mijn waarden en normen deelt.
 
5 feb 2011
8.897
38
Mensen maken hun keuze uit vrienden op basis van zelfde waarde en normen. Maar tegen welke meisje ik ook zeg ben een Awayagher hebben ze al een oordeel klaar, streng! Ze zouden nooit met ons kunnen trouwen omdat ze losjes zijn opgevoed. Ik kende een Tatouzint, ze zei tegen mij mijn moeder zegt tegen mij kom nooit af met een Awayagher. Met een Outhemsaman mag ze dan wel weer trouwen omdat die mannen zogezegd heel behulpzaam zijn met hun vrouwen. Sorry maar zijn wij dieren? Ik wil ook nu alleen een Tawayaghets trouwen. Iemand die mijn waarden en normen deelt.

Ik snap wat je bedoeld musti maar ja wat kun je eraan doen dan sommige mensen al oordelen voordat ze die persoon kennen, dus is het ook logisch dat jij een vrouw verkiest binnen de zelfde stam..
 
S

Samir

Guest
Met een Outhemsaman mag ze dan wel weer trouwen omdat die mannen zogezegd heel behulpzaam zijn met hun vrouwen.

jaa klopt jaa.. ik hoor ook heeel vaak dat shab temsamane zorgzaam zijn..

ik hoor alleen maar positieve dingen over hun.. ze zouden een hart van goud hebben! :p
 
6 feb 2011
5.829
132
jaa klopt jaa.. ik hoor ook heeel vaak dat shab temsamane zorgzaam zijn..

ik hoor alleen maar positieve dingen over hun.. ze zouden een hart van goud hebben! :p

Daarvoor ben ik ook blij. Ik kom liever een outhemsaman tegen dat heel vriendelijk tegen mij is dan een awayagher die mij vies bekijkt. Maar als ik een Tatouzint hoor zeggen Ait wayagher zijn vieze mensen dan kwetst me dat echt diep. Elk individu is anders alleen hebben ze andere waarden en normen.
 
6 feb 2011
5.829
132
Ik snap wat je bedoeld musti maar ja wat kun je eraan doen dan sommige mensen al oordelen voordat ze die persoon kennen, dus is het ook logisch dat jij een vrouw verkiest binnen de zelfde stam..

Haha ik kende ook een takebdant dat tege mij heeft gezegd "nee nee die riffies, awayegher of wat dan ook hoeft niet voor mij, jullie zijn veel te streng" :D
 
Bovenaan