Boycot acties Marokko

23 okt 2011
3.236
175
tot nu toe doen de boycot acties het geweldig....
zo is de prijs van sardines gedaald na een aankondiging via Facebook voor een landelijke boycot. sardines kostten begin Ramadan tussen 25Dh en 35 Dh per kilo. Na de boycot en de bemoeienis van Politiek, daalde de prijs naar 8 Dh per kilo.

eerder begon de boycot met volgende producten: Sidi Ali bronwater , Centrale Melk producten en Tank Station Afruiqia

er is voor een reden gekozen voor deze 3 producten , want wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze een koppositie innemen wat betreft verkoop.
de gedachte hierachter is, door dat men met de boycot concentreert op 1 product , en hierdoor zakken ze in prijs waardoor de concurrenten ook prijs gaan zakken.
 

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Hoe kan het zijn dat 8 dirham voor Marokkaanse sardine genoeg is om te blijven draaien, als daarvoor 25 dirham werd gevraagd?

Ik hoop trouwens dat de Marokkanen in Europa ook mee gaan doen met de boycot van Marokkaanse producten. Als ze op vakantie gaan kan ik me voorstellen dat ze daar niks van afweten of hun niet interesseert.
 
23 okt 2011
3.236
175
Hoe kan het zijn dat 8 dirham voor Marokkaanse sardine genoeg is om te blijven draaien, als daarvoor 25 dirham werd gevraagd?

Ik hoop trouwens dat de Marokkanen in Europa ook mee gaan doen met de boycot van Marokkaanse producten. Als ze op vakantie gaan kan ik me voorstellen dat ze daar niks van afweten of hun niet interesseert.
de vissers verkopen hun vis voor een redelijke prijs, de tussen handelaren maken afspraken met elkaar
ze kopen alles en bepalen zelf de prijs
voor hun s het win win situatie
maar voor de consument is het altijd meer betalen ...
de autoriteiten doen niets aan de toezicht op de prijzen of kwaliteit van vis
 
4 jun 2018
60
35
Ik heb ook meegedaan met de boycot acties.... maar vond het echt jammer dat ik geen Sidi Ali water meer kon drinken haha omdat ik enkel sidi ali echt lekker vind
 
13 apr 2018
30
2
Iedereen die dit jaar naar Marokko op vakantie is geweest heeft spijt. 1000 euro voor alleen vliegticket. Voor 1000 heb je in Turkije vlucht met 5 sterren hotel all inclusive.
 
31 dec 2012
2.957
300
Iedereen die dit jaar naar Marokko op vakantie is geweest heeft spijt. 1000 euro voor alleen vliegticket. Voor 1000 heb je in Turkije vlucht met 5 sterren hotel all inclusive.

Ik was met de auto gegaan. Was goed te doen alleen de terugreis was RWINA! Na al3id kwamen alle Marokkanen massaal terug, één grote chaos bij Tanger Med wayema
 
Bovenaan