Gehakt tajine met tomatensaus en eieren

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Dit is mijn favoriete gerecht als ik laat wakker word. Zoals vandaag :D

Ingrediënten voor 4 personen

Gehakt tajine met tomatensaus & eieren

500g rundergehakt
1 grote ui, fijngehakt
zeezout vlokken, het seizoen
¾ kopje olijfolie
1 klein bosje bladpeterselie, fijngehakt
1 klein bosje koriander, fijngehakt
1 eetlepel zoete paprikapoeder,
1 theelepel gemalen komijn
2 tl gemalen zwarte peper
1 kg rijpe tomaten, grof geraspt
5 teentjes knoflook, geplet
½ kopje water
2 eieren
Vers plat brood, om te dienen

Combineer het rundvlees gehakt en ui in een grote kom. Zout toevoegen op smaak. Laat het vlees minstens 3 uur in de kom.
Met vochtige handen maak je van het gehaktmengsel bolletjes ter grote van een walnoot.

Verhit een grote, diepe koekenpan op hoog vuur. Voeg de olie toe en de gehaktballetjes. Als ze balletjes eenmaal bruik zijn, na gedurende 3 minuten, haal je ze van het vuur.

Verlaag het vuur middelhoog en voeg de kruiden, specerijen, tomaten, knoflook en water toe . Koken, af en toe roeren, gedurende 10-12 minuten. Voeg de resterende kruiden en de gehaktballen toe. Laat de pan sudderen voor nog eens 5 minuten. Breek de eieren in de pan en laat gedurende 3-5 minuten sudderen. Serveer direct met plat brood.
 
31 dec 2012
2.957
300
Je toekomstige zal wel blij zijn met je kookkunsten :hihi:


Ik vind dit gerecht trouwens echt heeeerlijkkk, maar eet het niet zo vaak hier. In Marokko smaakt het veel lekkerder
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Je toekomstige zal wel blij zijn met je kookkunsten :hihi:


Ik vind dit gerecht trouwens echt heeeerlijkkk, maar eet het niet zo vaak hier. In Marokko smaakt het veel lekkerder

Mijn zusje maakt het :$

Ik plaats gerecht voor jullie hahaha
 
9 okt 2013
40
0
Lekker, besa7a! Ik raad je aan om het gehakt ook apart te kruiden. Niet alleen zout, maar ook peper en koriander. Je kunt ook geroosterde paprika's aan de saus toevoegen en hete peper (wel heel laten).

Droogt het gehakt niet uit als je het met zout drie uur laat rusten? Ik doe altijd zout vlak voordat ik het ga bakken.
 
Bovenaan