Gesprek met je vader

1 aug 2011
4.659
53
Welke mannelijk lid kan zonder moeite een inhoudelijk berbers gesprek voeren met zijn vadeR?

Ik hoor laatst iemand zeggen dat hij zn vader niet zoveel te zeggen heeft..
niet meer dan vragen naar gezondheid en of hij niets te kort komt..
meestal zijn de vaders wat van oudere leeftijd en hebben de jongeren geen raakvlakken in gespreksstof
of erger, ze hebben een achterstand in de berberse taal en blijven zo aan de oppervlakte van wat een inhoudelijk gesprek had kunnen zijn als het aan de vader zou liggen..
 
3 nov 2012
40
1
Hmm af een toe praat ik wel met mijn vader, over kleine dingen. Maar over mijn studie, stages, werk niet echt veel te moeilijk om over te praten :p naja werk kan nog wel, maar probleempje tijdens opdracht van school is lastig. Mijn vader is namelijk geen pro in nl :haha:
 
6 apr 2012
17.066
124
Haha, sorry hoor maar ik kan perfect communiceren met mijn pa. Al gaat het over school. Soms moet je ook Arabische woorden gebruiken, en Nederlandse, omdat die er gewoonweg niet zijn in het Tmazight!!!
 
23 mei 2012
545
9
Haha, sorry hoor maar ik kan perfect communiceren met mijn pa. Al gaat het over school. Soms moet je ook Arabische woorden gebruiken, en Nederlandse, omdat die er gewoonweg niet zijn in het Tmazight!!!

ze zijn er wel, alleen niet in de vorm van een woord. bv mobiele telefoon vroeger (nu is dat ook gewoon tieliefoen in het tmazight) was tieliefoen itrah mrah fieroh, ad kwouad zeesj. vertaling: telefoon zonder draad waarmee je kunt lopen.
 
Bovenaan