Harira recept voor Ramadan

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Plaats hier jullie favoriete harira recept en alle veriaties op harira voor de Ramadan! Hieronder is een recept voor de traditionale harira gerecht in de Ramadan.

Nodige Ingrediënten:
200 gram kikkererwten, een nacht geweekt
250 gram lamsvlees (lamsvlees in kleine stukjes)
3 beenmerg
2 uien, gesnipperd
150 g linzen
1 theekopje rijst
2 liter water
1/2 pakje saffraan
4 tomaten
3 eetlepels tomatenpuree
1 bosje peterselie en koriander, fijngehakt
1 stengel bleekselderij, in stukjes
50 g witte bloem
zout en peper

Bereiding: In een pan vermeng je het vlees, het beenmerg , uien, kikkererwten, saffraan en water. Zout en peper. Kook het mengsel ongeveer 20min. Voeg daarna de linzen, rijst, tomaten, tomatenpuree, peterselie, koriander en selderij toe. Bak de mengsel weer 20min.

Voeg de bloem verdund in een glas water tijdens voortdurend roeren (zodat er geen brokken komen). Roer met een spatel af en toe voor 5 tot 10 minuten. Serveer warm met dadels of chbakia

harira.jpg
 
31 dec 2012
2.957
300
Yeh rare bereidingswijze :confused:

Ik begin met het vlees eerst, en dan doe ik er de fijngesneden tomaten, uien, koriander bij en alle kruiden. Dit mengsel even doorroeren en dan water koken. Water bij voegen en dan doe je de linzen, kikkererwten, en klein gesneden wortel. Tot slot doe je er dan vermicelli bij (ik heb het nog nooit met rijst gegeten?:rolleyes:)
 
7 jul 2011
1.258
423
Iniyas inyas:hihi:
Yeh rare bereidingswijze :confused:

Ik begin met het vlees eerst, en dan doe ik er de fijngesneden tomaten, uien, koriander bij en alle kruiden. Dit mengsel even doorroeren en dan water koken. Water bij voegen en dan doe je de linzen, kikkererwten, en klein gesneden wortel. Tot slot doe je er dan vermicelli bij (ik heb het nog nooit met rijst gegeten?:rolleyes:)
 
Bovenaan