Heel mooi, maar mag/kan dit?

8 apr 2013
890
159
Salaam, ik kwam dit filmpje tegen op youtube, ik vond t wel heel mooi, maar toch dubbelgevoel bij, omdat ik niet zeker wist of dit nou wel mag/kan of niet? Iemand enig idee??

 
21 apr 2014
405
126
Klinkt inderdaad heel mooi, maar ik denk niet dat dit mag. Ze staan op te treden voor een groep mensen, doet me denken aan een zang entertainment de wijze waarop het gedaan wordt.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Mooi! Hmm Maar dat mensen voor je applaudisseren en dat je dit voor een publiek doet? Allahu Allam.
 
8 apr 2013
890
159
Maar koranwedstrijden vinden ook plaats voor een groot publiek! Dat kan geen reden zijn denk ik.
En dat applaudisseren, wat als ze dit doen voor een publiek dat afspreekt niet te applaudisseren? Mag het dan wel?

En ik zeg niet dat t wel of niet mag, wa'Allahu a3lam, ik ben helaas geen geleerde!
 
2 jun 2011
648
33
Is wel een beetje spelen met de koran. Lijkt net een koor zo.. ik vind niet kunnen, het is nooit zo gedaan en hoort ook niet.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Maar koranwedstrijden vinden ook plaats voor een groot publiek! Dat kan geen reden zijn denk ik.
En dat applaudisseren, wat als ze dit doen voor een publiek dat afspreekt niet te applaudisseren? Mag het dan wel?

En ik zeg niet dat t wel of niet mag, wa'Allahu a3lam, ik ben helaas geen geleerde!

Ik kan ook geen oordeel vellen, want ik ben helaas ook geen geleerde. Ik wil geen verkeerde informatie doorspelen. Maar persoonlijk vind ik het niet kunnen of ze nou applaudisseren of afspreken om het niet te doen haha het hoort gewoon niet. (mijn mening weha) maar Ik zal het eens navragen.

Tegenwoordig zie ik ook op sociale media jonge gasten die koran recitaties opnemen en plaatsen op FB voor likes! Vind ik ook absoluut niet kunnen want ze doen het om "fans" te hebben zodat ze het liken en delen.
 
21 apr 2014
405
126
Maar koranwedstrijden vinden ook plaats voor een groot publiek! Dat kan geen reden zijn denk ik.
En dat applaudisseren, wat als ze dit doen voor een publiek dat afspreekt niet te applaudisseren? Mag het dan wel?

En ik zeg niet dat t wel of niet mag, wa'Allahu a3lam, ik ben helaas geen geleerde!

Die koran wedstrijden zijn meestal heel anders, daarin wordt erop je uitspraak gelet etc.
En dan wordt er niet geklapt, je krijgt gwn commentaar op je uitspraak. Je leert daar super veel van.
Ik vind dat je het niet kunt vergelijken en dit is een groep mensen en wat jij aanhaalt is één persoon die dan reciteert. Maar nogmaals ik heb geen bewijs, dit is mijn persoonlijke mening. Kan er ook naast zitten.
 
8 apr 2013
890
159
Die koran wedstrijden zijn meestal heel anders, daarin wordt erop je uitspraak gelet etc.
En dan wordt er niet geklapt, je krijgt gwn commentaar op je uitspraak. Je leert daar super veel van.
Ik vind dat je het niet kunt vergelijken en dit is een groep mensen en wat jij aanhaalt is één persoon die dan reciteert. Maar nogmaals ik heb geen bewijs, dit is mijn persoonlijke mening. Kan er ook naast zitten.


Goed lezen jij! Er staat toch duidelijk....wat als ze t applaudisseren weglaten!

In Marokko lezen ze ook gezamenlijk na maghrib 1 hizb in de moskee, dat is volgens vele geleerden ook niet toegestaan!

Jullie komen allemaal met jullie ideeën maar heb nog geen 1 juiste gehoord! (Heb t trouwens al aan de imam gevraagd, dus ik weet t)

Jullie reageren ook alsof ik zeg dat t mag, met jullie verdraaiingen van woorden!
Noem eens 1 zin waarin ik zeg dat t mag?!

Nooit iets verboden verklaren als Allah dat niet heeft gedaan, en nooit iets toestaan wat Allah verboden heeft!

Ik vroeg in t begin, wie weet of dit kan/mag, en niet wat is je mening hierover, en niet om te gokken of wat je denkt wat 'logisch' is!!
 
5 mrt 2012
18.240
681
Ik voel me aangesproken bokjé ik heb mijn mening geuit ook al vroeg je er niet om haha maar heb nergens aangegeven dat je zei dat het wel mag? Dus mijn excuses alvast mocht het wel zo overgekomen zijn...Maar nu ben ik wel benieuwd wat nu wel correct is. Wil je het meedelen wat je imam heeft gezegd??
 
21 apr 2014
405
126
Goed lezen jij! Er staat toch duidelijk....wat als ze t applaudisseren weglaten!

In Marokko lezen ze ook gezamenlijk na maghrib 1 hizb in de moskee, dat is volgens vele geleerden ook niet toegestaan!

Jullie komen allemaal met jullie ideeën maar heb nog geen 1 juiste gehoord! (Heb t trouwens al aan de imam gevraagd, dus ik weet t)

Jullie reageren ook alsof ik zeg dat t mag, met jullie verdraaiingen van woorden!
Noem eens 1 zin waarin ik zeg dat t mag?!

Nooit iets verboden verklaren als Allah dat niet heeft gedaan, en nooit iets toestaan wat Allah verboden heeft!

Ik vroeg in t begin, wie weet of dit kan/mag, en niet wat is je mening hierover, en niet om te gokken of wat je denkt wat 'logisch' is!!

Ten eerste ik zeg vanaf het begin dat ik geen bewijs heb, maar dat ik mijn persoonlijke mening geef.
Ten tweede lees je topic titel eens: mag/kan dit? Dan is het normaal dat ik reageer met volgens mij mag dat niet, nergens heb ik gezegd dat jij zegt dat het mag. Dus ik verdraai je woorden niet!
Ten derde lees de laatste zin van je begin post eens: "iemand enig idee?'' Dus dan is het logisch dat ik mijn mening geef.
Ten vierde zie punt 1, ik heb bij iedere post gezegd, dat ik er naast kan zitten en ik geen bewijs heb.
Ten vijfde had dan duidelijker geweest in je topic met bijvoorbeeld: Graag alleen reacties met daliel!
Dan had ik niet eens moeite gedaan om antwoord te geven.

Tot slot ik snap niet waar deze hele aanval vandaan komt, als jij op zo een toon iets duidelijk wil maken prima. Echter, ik heb daar geen trek in. Maar mijn excuses, ik zal voortaan niet reageren als ik geen daliel bij de hand heb. En mocht ik je het idee gegeven hebben, dat jij zegt dat het mag of je aangevallen hebben ook daarvoor mijn excuses.
 
8 apr 2013
890
159
Ten tweede lees je topic titel eens: mag/kan dit? Dan is het normaal dat ik reageer met volgens mij mag dat niet,

Precies dit dus! Mag/kan dit (volgens de islam dus, en niet volgens jou)

Dag is dus precies t punt waar ik me aan gestoord heb!

Iedereen geeft z'n mening maar, maar wanneer ik dan zeg, ja maar Koranwedstrijden ook of dit of dat, komen jullie allemaal met 'tegenargumenten' (tegenmeningen zijn t eigenlijk)

Je mag je mening geven, maar probeer me niet je mening op te leggen! Door mijn voorbeelden zogenaam de grond in te boren met hele grote nadruk op 'ZOGENAAMD', om je eigen mening daardoor geloofwaardig of als correct te doen overkomen!
Beetje hypocriet is dat!

(P.s. En nee whatje, je moet je niet aangesproken voelen hoor ahaha, zo bedoelde ik het helemaal niet)

Maar goed, eet smakelijk Zometeen iedereen!
 
21 apr 2014
405
126
Laat ook maar, jij leest wat je wilt lezen. En beschuldigt mij ergens van en zegt dat ik hypocriet ben/ doe. Eigenlijk zou k dit langs me heen moeten laten gaan, maar toch trek k het me heel erg aan. Had in eerste instantie niet eens moeten reageren. Nogmaals mijm excuses dat het zo op jou over kwam, ook het bovenstaande wat je zegt over mij. Zo bedoelde ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
5 mrt 2012
18.240
681
Honger aanval was dat! :hihi: Hopelijk zit nu jullie buikje vol en is weer alles koek en ei.
Bokronis i'm still waiting wat zei je refki? :hadj:
 
8 apr 2013
890
159
Samhatay ighwaan! Buikje is weer gevuld, liefde komt weer tevoorschijn (liefde gaat bij de man echt door de maag)

Dus sorry Mimi:wub:
 
Bovenaan