(hoge) hakken dragen?

8 feb 2011
1.012
8
hahaha thamshoenta srry ik las beetje verkeerd mascha ik denk da je bij vrouwen wel gwn hakken mag dragen mascha buiten 3awed niet omdat je mannen verleid enzo maar goed

jammer genoeg draag ik zelf ook ng gwn pumps :( gair inscha-allah

Mag ik hakken dragen?



Mag je schoenen dragen met hoge hakken?

Antwoord:

Als de hakken te hoog zijn, dan mag je deze alleen dragen in het bijzijn van vrouwen en jouw Mahaarim. Het is dus niet toegestaan om deze in de aanwezigheid van vreemde mannen te dragen. Het dragen van hoge hakken zorgt er immers voor dat de vrouw verleidelijke bewegingen gaat maken en daarmee de aandacht van mannen trekt.

Onze Profeet (vrede zijn met hem) keurde de vrouwen die gekleed doch naakt zijn, heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend, af. Over hen heeft onze Profeet (vrede zij met hem) gezegd: “Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken. Ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.”
(Moeslim)

De betekenis van de overlevering, en Allah weet het beter, is dat de vrouwen heupwiegende bewegingen maken waardoor de mannen naar hen zullen kijken en “…gekleed doch naakt” betekent dat zij weliswaar kleding aan hebben, maar dat de kleding hun intieme lichaamsdelen niet bedekt.
Sheikh Fawaz Jneid
 
6 apr 2012
17.066
124
onze wiskundeleerkracht droeg hoge hakken tijdens haar zwangerschap, haar hak brak tijdens de les en de baby viel,

Zelfs doordat kan je miskraan krijgen!!
 
6 feb 2011
13.473
66
Wanneer een vrouw geduldig is met een dood kind of miskraam, ze zal de paradijs binnentreden..

Ik draag ook alleen pumps naar bruiloften en feesten wanneer er alleen VROUWEN en MAHARIM aanwezig zijn;)
 
1 dec 2011
12.067
53
Ik ben echt gek op hakken en pumps:love: Vind ze zo mooi haha, vroeger droeg ik ze altijd!! Maar nu alleen op feesten, inshaAllah ga ik dat ook niet meer doen.
 
1 dec 2011
12.067
53
Waarom niet op feesten is het gewoon toegestaan toch?



wayemaa thiesira ino :'(

Denk het wel, maar laatst liep ik langs een groep mannen (kwam van feestje af) en ik liep gewoon heel gek op mijn tenen, omdat je anders mijn hakken hoort. Dus:'( geen hakken zijn dan beter.
 
31 okt 2011
9.005
53
Denk het wel, maar laatst liep ik langs een groep mannen (kwam van feestje af) en ik liep gewoon heel gek op mijn tenen, omdat je anders mijn hakken hoort. Dus:'( geen hakken zijn dan beter.

Ahaha dan loop je helemaal scheef

Weet je wat ik doe als ik naar feesten ga, ik kan niet rijden met die torre hogen hakken dus ik rij met blote voeten of met slippers als ik die toevallig in de auto heb. Als ik merk dat ik langs mannen moet lopen hou ik die slippers aan of ik loop op blote voeten naar de zaal en als ik terug naar huis ga ben ik zo gesloopt dat ik zoiezo op blote voeten naar de auto loop.

Dus altijd handig om slippers in de auto te hebben
 
1 dec 2011
12.067
53
Ahaha dan loop je helemaal scheef

Weet je wat ik doe als ik naar feesten ga, ik kan niet rijden met die torre hogen hakken dus ik rij met blote voeten of met slippers als ik die toevallig in de auto heb. Als ik merk dat ik langs mannen moet lopen hou ik die slippers aan of ik loop op blote voeten naar de zaal en als ik terug naar huis ga ben ik zo gesloopt dat ik zoiezo op blote voeten naar de auto loop.

Dus altijd handig om slippers in de auto te hebben

Haha ja dat is wel slim, maar op blote voeten durf ik niet altijd. Heb dat wel eens gedaan, maar dan als reden dat die hakken pijn deden haha.
 
31 okt 2011
9.005
53
thuis voor je man mag je alles :$ :haha:
bij vrouwen allah ou a3lam zuster durf niet te zegge ja of nee maar ik denk zelf van wel maar allah weet het beste gair..

Haha inderdaad hier heb ik het gelezen, ik heb een hele collectie aan hakken no way dat ik die weg doe!!



Vraag:
Mag je schoenen dragen met hoge hakken?

Antwoord:
Als de hakken te hoog zijn, dan mag je deze alleen dragen in het bijzijn van vrouwen en jouw Mahaarim. Het is dus niet toegestaan om deze in de aanwezigheid van vreemde mannen te dragen. Het dragen van hoge hakken zorgt er immers voor dat de vrouw verleidelijke bewegingen gaat maken en daarmee de aandacht van mannen trekt.

Onze Profeet (vrede zijn met hem) keurde de vrouwen die gekleed doch naakt zijn, heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend, af. Over hen heeft onze Profeet (vrede zij met hem) gezegd: “Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken. Ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.”
(Moeslim)

De betekenis van de overlevering, en Allah weet het beter, is dat de vrouwen heupwiegende bewegingen maken waardoor de mannen naar hen zullen kijken en “…gekleed doch naakt” betekent dat zij weliswaar kleding aan hebben, maar dat de kleding hun intieme lichaamsdelen niet bedekt.

Sheikh Fawaz Jneid
 
Bovenaan