Taaltest ( Berbers, Tamazight)

6 feb 2011
5.829
132
Oke en waar kom jij uit het RIFLAND??
volgens mij itwayigher yek?:p

wij hebben het naamelijk zo; tamghaat n awma ikhra9 ghaas tichniwin chnaan.

Goed geraden, ik ben een awayegher.

Tegen "tamghaat n awma" zeggen wij "tharwest"
Tegen "chnaan" zeggen wij "ibba7en"
Tegen "tichniwin" zeggen wij "igniewen"
 
S

Samir

Guest
tweeling zeggen we tichniwin of ichniwen haha ik ben van temsaman. maar sommigen zeggen in temsamane ook igniwen
 
6 feb 2011
5.829
132
Vertaal deze dan haha als het mag van AC?

Het was niet bestemd om dit jaar op vakantie te gaan naar marokko. Maar dat geeft niet, we gaan straks naar ons familie in nederland om daar een paar dagen te logeren.
 
26 feb 2011
1.573
18
Het was niet bestemd om dit jaar op vakantie te gaan naar marokko. Maar dat geeft niet, we gaan straks naar ons familie in nederland om daar een paar dagen te logeren.

Wayachthib cha anawah asegwassa gha rmaghrieb. Macha ma3lich, 3aad chwait anrah gha familia annakh di hollanda ou ansans dieny chan nhourath..

Zoiets..
 
6 feb 2011
5.829
132
Het was niet bestemd om dit jaar op vakantie te gaan naar marokko. Maar dat geeft niet, we gaan straks naar ons familie in nederland om daar een paar dagen te logeren.

Wayachthib cha anawah asegwassa gha rmaghrieb. Macha ma3lich, 3aad chwait anrah gha familia annakh di hollanda ou ansans dieny chan nhourath..

Zoiets..

Helemaal zoals ik het gezegd zou hebben alleen de vetgedrukte woorden zeggen wij anders.

Outheghtiew chi
walakin iroegen
thaghchmini

ik zou het zo zeggen,

assegawsa oethegthiew chi annaweh gerkoenchi almeghreb, walakin iroeghen thaghchmini anah 3a familia ne3 ki hollanda anessens thin ichen w3aath n riyem
 
26 feb 2011
1.573
18
Helemaal zoals ik het gezegd zou hebben alleen de vetgedrukte woorden zeggen wij anders.

Outheghtiew chi
walakin iroegen
thaghchmini

ik zou het zo zeggen,

assegawsa oethegthiew chi annaweh gerkoenchi almeghreb, walakin iroeghen thaghchmini anah 3a familia ne3 ki hollanda anessens thin ichen w3aath n riyem

Hahhahahah oke dan.. Leuk hoor, dan leer je van elkaar weer wat.:)
 
Bovenaan