Van zacht naar hard?

2 aug 2012
2.406
160
Zoals jullie weten ben ik een gevoelig persoon. Ik kan daarom ook wel enorm huilen totdat ik eraan kapot ga, zoals nu alweer cry_ ik heb het misschien niet verdiend om gelukkig te zijn. cry_cry_ maar goed alhamdoulilah qadrAllaah

Maar ik vraag me af, pff is het mogelijk dat een persoon hard wordt? Dus dat bv niks me raakt, een mens mag zeggen en doen wat die wilt zonder dat het iets met me doet?

Ik wil zo graag hard worden want zo ga ik ech kapot, ik ben eigenlijk al kapot, ik ben zo zwak door de vele leed die ik afgelopen jaren meemaak:help::help:
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Nooit je karakter veranderen of hard worden. Blijf gewoon jezelf.

Wat voor problemen heb je eigenlijk? Ik denk dat je in een depressie zit, als je zo praat.
 
5 mrt 2012
4.451
127
Ik denk dat er gevraagd dient te worden ( en Allaah weet het beste ) of je wel hard "wilt" worden? Als er iets is dat men tegenwoordig leert, is dat men beiden extremen dient te vermijden. Te hard.. nee.. Te zacht.. nee.. maar een welbekende tussenweg.

Wanneer men in een vicieuze cirkel terecht komt, dan is dit moeilijk te doorbreken. Hopelijk kun je je vinden in bepaalde zusters, die jouw in-sha'Allaah zullen helpen.

Als laatste, wanneer ons rampspoed treft, doen wij ons beklag enkel bij Allaah. En Allaah is de Alwetende en de Schenker van succes. Geeft nooit en te nimmer op. Waarlijk, Allaah is met de geduldigen en er is in-sha'Allaah voor de geduldige moslims een enorme beloning in het hiernamaals.

Wees dankbaar voor de ontelbare gunsten die Allaah ons geschonken heeft.

En Allaah weet het beste.
 
2 aug 2012
2.406
160
Nooit je karakter veranderen of hard worden. Blijf gewoon jezelf.

Wat voor problemen heb je eigenlijk? Ik denk dat je in een depressie zit, als je zo praat.

Ja maar als ik van de harde kant zou zijn dan zou ik niet zo veel last hebben van emoties toch?

Ik zit volgens mij al lang in een depressie maar ik dacht dat ik aan het beteren was.

Kan dat hier niet kwijt maar om het kort te houden, geen structuur in men leven en heb teveel opgekropt waardoor ik nu niks meer kan verbergen, het is te veel voor me
 
2 aug 2012
2.406
160
Ik denk dat er gevraagd dient te worden ( en Allaah weet het beste ) of je wel hard "wilt" worden? Als er iets is dat men tegenwoordig leert, is dat men beiden extremen dient te vermijden. Te hard.. nee.. Te zacht.. nee.. maar een welbekende tussenweg.

Wanneer men in een vicieuze cirkel terecht komt, dan is dit moeilijk te doorbreken. Hopelijk kun je je vinden in bepaalde zusters, die jouw in-sha'Allaah zullen helpen.

Als laatste, wanneer ons rampspoed treft, doen wij ons beklag enkel bij Allaah. En Allaah is de Alwetende en de Schenker van succes. Geeft nooit en te nimmer op. Waarlijk, Allaah is met de geduldigen en er is in-sha'Allaah voor de geduldige moslims een enorme beloning in het hiernamaals.

Wees dankbaar voor de ontelbare gunsten die Allaah ons geschonken heeft.

En Allaah weet het beste.

Thanks voor je reactie! En nee ik zoek mijn hulp niet meer in zusters ofzo. Ik wil niemand lastigvallen met mijn emoties. En zoals je zegt idd, onze beklag moeten we bij Allaah doen. Als men imaan nu zo sterk was dan zou ik nooit depressief kunnen zijn want Allaah is voldoende voor ons, zonder Hem ben ik leeg.
 
5 mrt 2012
4.451
127
Thanks voor je reactie! En nee ik zoek mijn hulp niet meer in zusters ofzo. Ik wil niemand lastigvallen met mijn emoties. En zoals je zegt idd, onze beklag moeten we bij Allaah doen. Als men imaan nu zo sterk was dan zou ik nooit depressief kunnen zijn want Allaah is voldoende voor ons, zonder Hem ben ik leeg.

Laat dat je uitgangspunt worden: Allaah is voldoende voor ons!
Zodra het besef aanwezig is, zal in-sha'Allaah een stap in de goede richting gezet zijn. Misschien doe je het al (allaahoe a3lem) maar verdiep je eens meer in-sha'Allaah in onderwerpen van al-'Aqieda en dan voornamelijk het aspect van Al-Qadr. Daarnaast heeft isolatie een averechtse werking. Als het niet met zusters is, dan met je moeder in-sha'Allaah of een andere vrouwelijk familie lid. Jezelf in een isolement plaatsen, kent geen voordeel. Tenzij Allaah het Wilt.

En Allaah weet het beste.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Lieve bint, waarom wil je uw mooie karaktereigenschap veranderen naar hard? Dit maakt juist wie jij bent als persoon. Je bent een prachtige persoon bint Ma sha Allah. Je moet voor niemand veranderen blijf gewoon lekker jezelf. Je hoeft niet hard te worden want je zult nooit hard zijn. Hard betekend niet sterk zijn! Je kan wel leren om assertief te zijn, leren opkomen voor jezelf zodat mensen niet over je heenlopen. Je hoeft niet perse hard te zijn, want dat is niet de juiste oplossing. Je kan dit ook met je zachtaardige karakter zeggen en mensen gaan hiervoor begrip tonen.

Ps: Mij val je niet lastig, PM box staat altijd open voor jou!
 
2 aug 2012
2.406
160
Laat dat je uitgangspunt worden: Allaah is voldoende voor ons!
Zodra het besef aanwezig is, zal in-sha'Allaah een stap in de goede richting gezet zijn. Misschien doe je het al (allaahoe a3lem) maar verdiep je eens meer in-sha'Allaah in onderwerpen van al-'Aqieda en dan voornamelijk het aspect van Al-Qadr. Daarnaast heeft isolatie een averechtse werking. Als het niet met zusters is, dan met je moeder in-sha'Allaah of een andere vrouwelijk familie lid. Jezelf in een isolement plaatsen, kent geen voordeel. Tenzij Allaah het Wilt.

En Allaah weet het beste.

Ik besef het wel wat ik moet doen om de rust te vinden maar ik heb de kracht niet om hogerop te komen, zo zwak ben ik dus.

Was mijn moeder hier maar ja cry_
 
2 aug 2012
2.406
160
Lieve bint, waarom wil je uw mooie karaktereigenschap veranderen naar hard? Dit maakt juist wie jij bent als persoon. Je bent een prachtige persoon bint Ma sha Allah. Je moet voor niemand veranderen blijf gewoon lekker jezelf. Je hoeft niet hard te worden want je zult nooit hard zijn. Hard betekend niet sterk zijn! Je kan wel leren om assertief te zijn, leren opkomen voor jezelf zodat mensen niet over je heenlopen. Je hoeft niet perse hard te zijn, want dat is niet de juiste oplossing. Je kan dit ook met je zachtaardige karakter zeggen en mensen gaan hiervoor begrip tonen.

Ps: Mij val je niet lastig, PM box staat altijd open voor jou!

Ah dankjewel, moet nog meer traantjes wegpinken na je bericht. BarakaAllahouffeeki, jij bent pas een prachtige meid, ik kijk steeds van je op maa sha Allah, Allahi hafdek <3

In sommige situaties heeft het volgens mij niet te maken met assertiviteit.

Ze zeggen toch wel dat bij mensen die veel huilen op een gegeven moment de tranen op geraken en ze hard worden?
 
5 mrt 2012
18.240
681
Ah dankjewel, moet nog meer traantjes wegpinken na je bericht. BarakaAllahouffeeki, jij bent pas een prachtige meid, ik kijk steeds van je op maa sha Allah, Allahi hafdek <3

In sommige situaties heeft het volgens mij niet te maken met assertiviteit.

Ze zeggen toch wel dat bij mensen die veel huilen op een gegeven moment de tranen op geraken en ze hard worden?

Tranen kunnen niet opgeraakt worden, afijn niet letterlijk dan. Het ligt niet in je aard om hard te zijn. Je kan je wel voordoen als iemand hard maar stiekem zal het je toch raken en daar kan je helemaal niets aandoen want zo zit je in elkaar (i think). Je moet jezelf gewoon accepteren dat jij altijd dingen persoonlijk zult nemen, je moet daar uw weg in vinden hoe jij ermee omgaat zodat je jezelf niet kapot maakt.
 
4 apr 2012
1.869
43
Asalaam Mo3laikoum Wa Rahmatoullaahi,

beiden heeft zo zijn nadelen tevens ook zijn voordelen. Zoals al gezegt werd is het het best een tussenweg te vinden. Dat zorgt ervoor dat je de emoties de baas kunt blijven.

Huilen wilt niet gelijk zeggen dat het een teken van zwakte is, het is Alhamdoulillaah iets moois.
Ik ben ook iemand die deze eigenschap bezit, maar ik zie het niet als iets verkeerd. Voor mij is huilen even het uiten van mijn gevoelens.

Daarnaast, het vergaren van kennis duwt je een heel eind vooruit. Het zorgt er zodanig voor dat je je geloof als steun ziet, als uitlaatklep kunt gebruiken. Het kan ervoor zorgen dat het je rustig maakt in alle opzichten.
Kheyr In Sha Allaah.
Mogen Allaah 3azza Wajial het voor ons allen vergemakkelijken. Allaahouma Ameen.

And We send down of the Qur'ân that which is healing and mercy for the believers...

[Surah Al-'Isrā' v. 82]
 
2 aug 2012
2.406
160
BarakaAllahufeekoum <3 ik moest toch ergens mijn uitlaatklep vinden..

In sha Allaah komt het helemaal goed met mij
 
Bovenaan