Vrouwen/ meisjes die geen hoofddoek dragen

27 jan 2013
2.773
43
vraag:

Ik ben er nog niet klaar voor, en ik ben bovendien veel te jong voor de Hijaab. Ik doe hem op wanneer ik ouder ben en nadat ik de Hadj (pelgrimstocht) heb gemaakt!

antwoord:

Mijn beste zuster. De Engel des Doods bezoekt je en wacht op je bij je voordeur totdat Allah hem het bevel geeft om deze deur te openen Dit kan op elk moment in je leven gebeuren. Allah heeft gezegd:

"En wanneer hun tijd is gekomen kunnen zij geen uur uitstel krijgen, noch kunnen zij vooruitlopen."(Surah 7 : Ayah 34)

De dood ziet geen verschil tussen jong en oud en het zou daarom kunnen komen op een moment in je leven waarop je in een ongelooflijke zonde verkeert, waarin je ongehoorzaamheid toont jegens je Heer, terwijl je tegen Hem ingaat op een beschamende, onbedekte wijze. O zuster, je zou je moeten haasten naar gehoorzaamheid aan de Almachtige, zoals alle anderen zich haasten naar de roep van Allah:

"Wedijvert om vergiffenis van uw Heer (te verkrijgen) en voor het paradijs, waarvan de breedte gelijk is aan de breedte tussen hemel en aarde" (Surah 57 : Ayah 21)

Zuster, vergeet Allah niet, anders zal Hij jou vergeten door Zijn Barmhartigheid verre van je te houden in deze wereld en het hiernamaals

Zuster, je verwaarloost je eigen ziel. Je ziel heeft het recht om Allah te gehoorzamen en op een juiste wijze te aanbidden. Allah heeft over de hypocrieten (al-munaafiqoen) gezegd:

"En weest niet als degenen die Allah vergaten, zodat Hij hun hun eigen ziel heeft doen vergeten. Zij zijn de overtreders" (Surah 59 : Ayah 19)

Mijn zuster, draag de Hijaab op jonge leeftijd in tegenstelling tot datgene wat zondig is. Want Allah's Toorn is hevig en Hij zal je op de Dag des Oordeels vragen over je jeugd en elk ander moment van je leven.

Samengevat: Houd op met het maken van toekomstplannen. Je kan er toch niet zeker van zijn dat je morgen nog leeft??!
 
21 jan 2013
2.065
59
ik draag Alhamdoullilah ook een hoofddoek en bedek mezelf. Ik bid Alhamdoullilah en ben er trots op dat ik een hoofddoek draag, ook al kijken mensen me raar aan dat maakt mij juist sterker!:happy:
 
Bovenaan