Waarom is een Marokkaanse Negaffa zo duur?

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Mijn neef is getrouwd afgelopen zomer in Marokko (Al Hoceima). Hij vertelde mij over de kosten van zijn trouwfeest. Ik kon alle kosten wel redelijk begrijpen, behalve de 1000 euro voor de Negaffa. 1000 euro??! Dus een boerin uit Al Hoceima komt met een koffertje make-up en paar gehuurde jurken langs, verft de bruid wit en pakt 1000 euro? En die Negaffa had ook aangegeven dat 1000 euro een goede prijs is, omdat ze andere bruiden voor zelfs 2000 euro behandelt...

Een leraar in Marokko moet 4 maanden (16 weken!) fulltime werken en stressen met die vervelende kinderen voor 2000 euro, maar deze negaffa verdient dat even in een avondje. Plus ze geniet van het feest en maaltijd. Vrouwen Waarom zijn jullie zo dom om zoveel te betalen?

Een negaffa moeten jullie per uur betalen! Werkt ze in totaal 5 uur? Okee 20 euro per uur, is 100 euro. Geef haar een paar koekjes mee Alee Ciaoo Wegwezen!
 
6 feb 2011
5.829
132
Als ze het geld hebbe waarom niet.
Alhoewel ookal heb ik het geld zoveel zou ik er zelf niet aan uitgeven. Thazotsh is meer als genoeg voor make up. Al de rest vind ik lelijk.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Omdat ze denken dat hun make-up van goud is gemaakt... :hihi: Ik vind een ziana ook belachelijk duur! Een jurk draag je misschien ff 5 a 10 minuutjes vervolgens volgende jurk (geldverspilling) Je betaalt niet enkel om op te maken/jurken maar ook voor de ervaring die ze hebben zogezegd dus hoe bekender de ziana, hoe duurder.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Als ze het geld hebbe waarom niet.
Alhoewel ookal heb ik het geld zoveel zou ik er zelf niet aan uitgeven. Thazotsh is meer als genoeg voor make up. Al de rest vind ik lelijk.

Hoe ga je dat uitleggen aan een Marokkaanse bruid?
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Omdat ze denken dat hun make-up van goud is gemaakt... :hihi: Ik vind een ziana ook belachelijk duur! Een jurk draag je misschien ff 5 a 10 minuutjes vervolgens volgende jurk (geldverspilling) Je betaalt niet enkel om op te maken/jurken maar ook voor de ervaring die ze hebben zogezegd dus hoe bekender de ziana, hoe duurder.

Die Marokkaanse ziana's of negaffa's zijn de grootste oplichters..
 
27 aug 2012
90
2
1000 euro is nog goedkoop,
2 jurken + sieraden, gorza, 3amaria allemaal bij elkaar vragen ze meestal 1400 1800 euro of meer
 
31 dec 2012
2.957
300
In marokko?? Dat is duur! Maarja, de negaffa rekent vaak ook per lbsa dus sommigen t3ya99ant met hun 6 a 8 lebsat op 1 avond.

Ik had 2 lebsat inclusief huren van troon en 3ammaria van neggafa uit Belgie voor 1000 euro. Ze deed bij elke lebsa andere kapsel inclusief bij mijn eigen bruidsjurk voor het weggaan. Ze rekende ook natuurlijk reiskosten dus alles bij elkaar was ze prima!
 
7 jul 2011
1.258
423
In marokko?? Dat is duur! Maarja, de negaffa rekent vaak ook per lbsa dus sommigen t3ya99ant met hun 6 a 8 lebsat op 1 avond.

Ik had 2 lebsat inclusief huren van troon en 3ammaria van neggafa uit Belgie voor 1000 euro. Ze deed bij elke lebsa andere kapsel inclusief bij mijn eigen bruidsjurk voor het weggaan. Ze rekende ook natuurlijk reiskosten dus alles bij elkaar was ze prima!
Tbarkellah goed geregeld!!
 
17 nov 2011
88
35
vind ht echt gewoon weg gegooit geld voor eendag.beter ga ik die geld in goede zaak besteden.zo .mijn huis inrechten of een auto kopen of naar oumra .of zelfs aan armen mensen die geen huis hebben of geen eten hebben.want die hebben dat geld hard nodig.ik zelf ga dat niet doen een lebsa en trouwjurk is al .hoeft ook nooit zo veel geld weg gooien.dat is te overdrijven.
 
17 nov 2011
88
35
Deze situatie verzwakt de Moslims en we missen het mooiste van het leven- namelijk het begrijpen van de Woorden van Allah.

  1. Dag en nacht werken.
  2. Alles vergeten wat echt belangrijk is in het leven, geen schaamte meer. Zo worden zij slaven van het geld.
  3. Aanzien door geld.
  4. Mensen denken meer te zijn als ze geld hebben en in een duur pak rondlopen.
“ Jullie gaan op in de wedijver om meer wereldse zaken.
Totdat jullie in de graven terecht komen.
Nee jullie zullen het weten.
Zeker jullie zullen het weten.
Nee als jullie het maar met zekere kennis weten.
Zeker zullen jullie het vlammende vuur zien.
Dan op die Dag zullen jullie ondervraagd worden over de genoegens.”
(soerat al-Takathur 1-8)

De fitnah van al-Mal komt niet in één keer maar stukje bij beetje neemt het degene in zijn grip totdat degene niets meer voelt en verdrinkt in zijn eigen afdwaling. Hij denkt dat hij sterk is en alles aankan. Tot de laatste klap komt en hij vernietigd zal worden.

Denk aan het verhaal van Qaroen- een rijk iemand, die zoveel bezittingen had maar Allah nam alles in één keer van hem weg.Moge Allah ‘azza wa djal onze kennis doen vermeerderen, Amien. Moge Allah ons leiden naar de waarheid en ons weerhouden van het slechte, Amien. Moge Allah ons sieren met de schoonheid van Imaan & Taqwa, Amien.allahumma amien yarab
pixel.gif


 
5 mrt 2012
18.240
681
Die Marokkaanse ziana's of negaffa's zijn de grootste oplichters..
Amai nog niet, dat is makkelijk geld verdienen héhé. Reiskosten inbegrepen, gratis eten en drinken plus een maandsalaris binnen wat wil je nog meer :hihi:
 
Bovenaan