Wat me bezighoud

6 apr 2017
18
5
Hoe denken jullie over lichaamshaar bij vrouwen als ik vragen mag ? Beenharen armharen etc.

De reden dat ik dit vraag en deel is dat ik dames die ermee zitten probeer te motiveren zichzelf te accepteren zoals ze geschapen zijn en te laten weten dat er niks vies of onvrouwelijks aan is zoals aangeleerd wordt en dat iedereen het groeit.

Het doet me zo pijn als ik zie /hoor dat een vrouw er onzeker mee is. Dat ze denkt een verkeerde lichaam te hebben of zelfs bang is nooit een partner te vinden die haar accepteert om haar lichaamshaar beenharen... Door de media. Gilette venus veet al die ontharingssalons en reclame etc heeft het nu die imago van vies... Dat een vrouw alleen hoofdharen hoort te hebben.

Het is een onderwerp dat me heel veel doet. Vroeger of nu in de dorpen is het geen probleem als een vrouw met beenharen rondloopt. Maar nu is het bij 1 stoppel bijvoorbeeld al drama en word ze vies aangekeken

Ben gewoon benieuwd hoe anderen erover denken en of er meer zijn die mijn mening delen.

Door mensen te benaderen hoop ik ze aan het denken te zetten en zo bewustzijn ervoor te creeeren zeg maar. En dames die ermee zitten te motiveren.
In mijn ogen is het schoonheid.

Op jonge leeftijd op de basisschool. Ben nu 25 heb ik een klasgenootje weggepest zien worden om haar lichaamshaar. Niemand die ooit ingreep. Ook ik niet terwijl ik me er boos om maakte. Onbewust heeft het denk ik iets met me gedaan. Hoop dat ik het een beetje heb kunnen verhelderen.


29ny0z9.jpg



5227708501_32a0df8c9a_b.jpg
 

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Ieder zn smaak zou ik zeggen...

@Amazigh91 ben jij man of vrouw?

ps: Ik heb je andere topic verwijderd, ivm dezelfde inhoud.
 
7 jul 2011
1.258
423
Wat jij zegt klopt wel Amazigh, in Marokko boeit het hun echt niet haha zowel de man als de vrouw(niet iedereen natuurlijk).. Persoonlijk vind ik dit best onsmakelijk. En weetje als je aan een partner begint is het belangrijk voor beide partijen om er natuurlijk verzorgd uit te zien en daar hoort dit ritueel er ook bij.

En dat stukje over de media over, gilette, veet, venus etc. Dat is alleen maar marketing die willen gewoon zo veel mogelijk verkopen en het beste product op de markt hebben. Je kan thuis zelf ook een suikerwax maken en aan de slag gaan maar dat is ook weer een gedoe allemaal soms dus goed dat zij er zijn :haha:

Dus als ik het goed begrepen heb, vind jij een vrouw die haar ch3ar laat staan best aantrekkelijk? haha je bent een uit duizend i think! jouw vrouw zal dan niet veel moeite moeten doen :hihi:

Groetjes,


:watermelon:
 
6 apr 2017
18
5
Wat jij zegt klopt wel Amazigh, in Marokko boeit het hun echt niet haha zowel de man als de vrouw(niet iedereen natuurlijk).. Persoonlijk vind ik dit best onsmakelijk. En weetje als je aan een partner begint is het belangrijk voor beide partijen om er natuurlijk verzorgd uit te zien en daar hoort dit ritueel er ook bij.

En dat stukje over de media over, gilette, veet, venus etc. Dat is alleen maar marketing die willen gewoon zo veel mogelijk verkopen en het beste product op de markt hebben. Je kan thuis zelf ook een suikerwax maken en aan de slag gaan maar dat is ook weer een gedoe allemaal soms dus goed dat zij er zijn :haha:

Dus als ik het goed begrepen heb, vind jij een vrouw die haar ch3ar laat staan best aantrekkelijk? haha je bent een uit duizend i think! jouw vrouw zal dan niet veel moeite moeten doen :hihi:

Groetjes,


:watermelon:

Smaken verschillen he zullen we maar zeggen :)

Ik vind het geen enkel probleem en aantrekkelijk ja
 
9 jan 2014
652
162
Niet alleen die beenharen, die voeten gewoon :haha:.
En de tweede foto ik betwijfel of het wel een vrouw is.
 

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Tegenwoordig is er zelfs ontharing met laser, dus een vrouw hoeft er niet behaard bij te lopen. En volgens mij is dat ook niets vrouwelijks aan.
 
6 apr 2017
18
5
Niet alleen die beenharen, die voeten gewoon :haha:.
En de tweede foto ik betwijfel of het wel een vrouw is.

Hoezo de twijfel ?
Ook vrouwen groeien lichaamshaar. Er zijn zat vrouwen die meer haargroei hebben dan mannen. Het is erfelijk bepaal de een heeft meer dan de ander. Het is hoe Allah je geschapen heeft
 
9 jan 2014
652
162
Hoezo de twijfel ?
Ook vrouwen groeien lichaamshaar. Er zijn zat vrouwen die meer haargroei hebben dan mannen. Het is erfelijk bepaal de een heeft meer dan de ander. Het is hoe Allah je geschapen heeft

Ik heb nooit een vrouw gezien met zoveel arm haar. Dan moet ik ze waarschijnlijk nog tegen komen.
 
26 jul 2014
205
41
bah jij bent die viezerik JDM die ook zulke topic op m.nl opent

Dames pas op voor deze viezerik
 
20 nov 2016
9
3
Het werd ons met de paplepel meegeven amazgih91. Het ideale schoonheidsbeeld in onze samenleving is dat elke vrouw er ‘mooi glad’ bij rondloopt. Persoonlijk vind ik het onhygiënisch als een vrouw of man er niet verzorgd uit ziet. Een oerwoud hebben is niet bepaald aantrekkelijk? Maar ik snap je punt wel, dat kapitalisme ervoor zorgt dat vrouwen steeds behandelingen ondergaan en producten aankopen om er sociaal wenselijk eruit te zien terwijl dat vroeger niet het geval was. Dit heeft vooral te maken dat mannen van vroeger minder eisend waren over hoe een vrouw eruit moet zien en het kon ze niet schelen of ze nou behaard is of niet.

Mannen van tegenwoordig hebben een beeld gevormd van een ideale vrouw. EN Beharing hoort daar niet bij! Het is vooral een afknapper voor een doorsnee man! Als je weinig tot geen haar hebt (van nature) hoef je ook niet verplicht te waxen. Vrouwen die een overmatige beharing hebben, klopt ook niet hé? Zij hebben vaak te maken met een te grote invloed van het mannelijk hormoon testosteron in hun lichaam. Zoals de vrouwen (zie bovenstaande foto) voelen zich vaker onzeker en schamen zich waardoor ze zich niet goed voelen in hun vel. Een vrouw moet een vrouw blijven en een man moet een man blijven! Kortom het gaat vooral om een verzorgd voorkomen en hygiënische redenen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan