Wat vinden jullie de echte berberse taal??

5 mrt 2011
2.759
13
Ik vind dat de ait wayaghers en de ait temsamane de echte berberse taal is
en niet omdat ik tawayaghetsh ben of zo.
en aittouzine hebben het ook. die versta ik tenminste beter dan de iker3ieën!


Hoe kun je de aitwayagher en aittemsamane evrgelijken :hihi:
dat zijn 2 verschillende talen bij wijze van :hihi:
 
6 apr 2012
17.066
124
Stop alvast maar ,, Ik vind de iker3ien en de ait touzine , ait said en ait temsamane het duidelijkst , ait wayaghers begrijp ik helemaal niet( nou ja soms) ,, ik weet nooit wanneer ze een vraag stellen of niet :)
 
5 mrt 2011
2.759
13
Ja, Aitwayagher praten inderdaad ietjes anders. Zij hebben ook een accent, maar ik vind dat wel mooi.

De echte echte aitwayagher kun je haast niet verstaan. eerlijk gezegd vind ik het niet mooi.
Het duidelijkst vind ik de Ait-temsamane Ait-ourische en Ait-touzine. De iker3ijen vind ik schattig/leuk klinken, maar Ait-wayagher neit :p
 
18 dec 2011
12.851
98
De echte echte aitwayagher kun je haast niet verstaan. eerlijk gezegd vind ik het niet mooi.
Het duidelijkst vind ik de Ait-temsamane Ait-ourische en Ait-touzine. De iker3ijen vind ik schattig/leuk klinken, maar Ait-wayagher neit :p

Jawel joh, haha. Het is leuk hoe zij praten. Mijn vader praat ze na. :haha:
 
18 dec 2011
12.851
98
dat doe ik ook altijd :lol: ik werd wel eens voor een tawayeghtsh aangezien.

Ze praten net of hun kaken zijn gebroken, tjaran dhi awar en ze praten binnenmonds

Echt niet, niet zo negatief over hen :haha: Ik vind hen accent echt mooi! Boeren praten binnensmonds.
 
18 dec 2011
12.851
98
is niet negatief :p. Nee joh!! hun accent is alles behalve mooi :hihi: jij kent volgens mij niet veel aitwayagher :p.

Wel hoor, ik heb er veel in de buurt wonen en mijn vader heeft alleen vrienden van Aitwayagher. :haha: Zij kunnen ook zeggen dat wij raar praten, omdat wij andere woorden gebruiken.
 
5 mrt 2011
2.759
13
Wel hoor, ik heb er veel in de buurt wonen en mijn vader heeft alleen vrienden van Aitwayagher. :haha: Zij kunnen ook zeggen dat wij raar praten, omdat wij andere woorden gebruiken.

:haha: iedereen praat een soort van gelijk (alle stammen) behalve zij :hihi: zelfs de ibakoyen zijn prima te volgen.
 
Bovenaan