Corona in Marokko

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Als we de Marokkaanse overheid mogen geloven, heeft Marokko Covid-19 virus goed onder controle. Dagelijks worden het aantal doden en besmettingen gerapporteerd, en dat zijn er slechts maar een paar per dag. Meestal maar 1 of 2 doden per dag.

Hieronder is het laatste nieuws over Corona in Marokko (2 mei)

het Ministerie van Volksgezondheid van Marokko bevestigde 118 nieuwe gevallen van COVID-19 , Het totaal aantal besmettingen is hiermee opgelopen tot 4.687. Het ministerie kondigt aan dat 152 mensen zijn genezen van Corona, waardoor het herstelpercentage van Marokko op 87,7% komt.

Het aantal nieuwe terugvorderingen blijft het aantal nieuw ontdekte COVID-19-gevallen overschrijden, aangezien Marokko de afgelopen dagen een snelle toename van herstelde patiënten ervaart. Het dodental staat nu op 172.

De twee regio's Casablanca-Settat en Marrakech-Safi hebben het hoogste aantal COVID-19-gevallen geregistreerd, met respectievelijk 1.174 en 1.052 gevallen.

De regio's Tanger-Tétouan-Al Hoceima (657 gevallen), Fez-Meknes (579) en Draa-Tafilalet (546) hebben vergelijkbare hoge aantallen, gevolgd door de regio's Rabat-Sale-Kenitra (328) en Oosters (175).

Beni Mellal-Khenifra (83 gevallen), Souss-Massa (51) en Guelmim-Oued Noun (36) laten geen of zeer weinig nieuwe gevallen zien. De zuidelijke regio's Laayoune-Sakia El Hamra (vier) en Dakhla-Oued Ed Dahab (twee) hebben sinds begin april geen nieuwe gevallen geregistreerd en blijven de minst getroffen gebieden van het land.

Sinds het begin van de uitbraak op 2 maart zijn in totaal 33.415 vermoedelijke COVID-19-gevallen geregistreerd.

Als ik verhalen hoor van mensen uit Marokko krijg ik een heel ander beeld. Namelijk volle ziekenhuizen en geen medicijnen verkrijgbaar. Wie moeten we nu geloven??
 
Laatst bewerkt:
31 dec 2012
2.957
300
Ik denk dat de media alles verzwijgt zodat er geen paniek ontstaat onder het volk. We weten allemaal dat de zorg daar niet optimaal is dus als ze daar realistische updates zouden geven van duizenden gevallen, dan zou niemand zich meer aan die regels houden én zou iedereen massaal protesteren omdat ze dan voor niets opgesloten zitten thuis. Nu houdt iedereen zich braaf aan de regels omdat ze denken dat alles bijna over is:rolleyes: terwijl dat totaal niet realistisch is
 
Bovenaan