Farid Azarkan uit partij Denk gezet

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Denk fractielid Farid Azarkan is vanmorgen uit het partij Denk gezet. Dat meldt het AD vandaag. Het bestuur van Partij Denk, onder leiding van Ozturk, meldt in een persbericht dat Azarkan is ontzet uit het lidmaatschap.

Volgens het bestuur heeft Farid Azarkan de partij ‘bij voortduring op onredelijke wijze benadeelt en handelt in strijd met het belang van Denk en met gemaakte afspraken en besluiten’. Het besluit is Azarkan vanmorgen meegedeeld.

Hij kan niet langer spreken en handelen namens Denk, noch de partij vertegenwoordigen, aldus het bestuur.
In een brief aan Azarkan somt het bestuur een lange reeks gedragingen op waarmee hij de partij schade zou hebben berokkend. Het begin daarvan vormen tweets tijdens een reis naar Istanbul met fractiegenoot Tunahan Kuzu.

‘Openlijke rebellie’
,,Daarin liet hij blijken de toekomst van de partij te willen bepalen samen met één ander lid. Dit ziet het bestuur als openlijke rebellie", aldus voorzitter Selçuk Öztürk.
Azarkan heeft zou verder onder meer hebben geprobeerd ‘zijn eigen falen in de behandeling van een klacht van een vrouwelijk lid van Denk over Kuzu in de schoenen van de voorzitter te schuiven’.
,,Pogingen om een gerezen probleem tussen voorzitter Öztürk en Kuzu op te lossen, heeft hij getorpedeerd. Het instellen van een onafhankelijk en openbaar onderzoek naar de kwestie heeft hij actief tegengewerkt. Gesprekken is hij uit de weg gegaan, en acties om te bemiddelen in de gerezen conflicten heeft hij stelselmatig gesaboteerd.”
Bij het bestuur zouden ook meerdere klachten zijn binnengekomen van medewerkers, bestuursleden en lokale fractieleiders over intimidatie door Azarkan, aldus het bestuur. Verder zou de fractieleider in de Tweede Kamer financiële verplichtingen al ruim een jaar niet zijn nagekomen.
Met dit besluit wil het bestuur van Denk naar eigen zeggen de rust in de partij laten terugkeren, intern waar nodig verzoenende gesprekken voeren en de ledenraadvergadering van 6 juni verder voorbereiden. Daar zal de toekomst van Denk worden bepaald.

Farid Azarkan heeft nog niet gereageerd, maar de soap rondom interne conflicten bij Denk is dus lang niet voorbij.

Ik heb zelfs nog voor Azarkan gestemd, zoals zoveel Marokkanen. Dus ik ben benieuwd wat hij gaat doen.

azarkan-farid-denk.jpg
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Mocht Farid Azarkan niet verder gaan in de politiek, dan kan hij altijd nog aan de slag in zijn restaurant op de Damstraat, Utrecht. :watermelon:
 
31 dec 2012
2.957
300
Wiiiii, meskin. Die hele partij zal uit elkaar vallen, mark my words. Zodra er onenigheid begint tussen leiders van een partij, krijg je dit. Jammer, want ik vond ze soms wel goede punten inbrengen.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Wiiiii, meskin. Die hele partij zal uit elkaar vallen, mark my words. Zodra er onenigheid begint tussen leiders van een partij, krijg je dit. Jammer, want ik vond ze soms wel goede punten inbrengen.

Jaa veel moslims hebben ook op partij Denk gestemd. Het was een allochtone partij, met Turken en Marokkanen. Maar blijkbaar zijn we toch niet gemaakt voor siyasaa. Dus gewoon lekker terug naar PvdA of Groenlinks ofzo haha
 
31 dec 2012
2.957
300
Jaa veel moslims hebben ook op partij Denk gestemd. Het was een allochtone partij, met Turken en Marokkanen. Maar blijkbaar zijn we toch niet gemaakt voor siyasaa. Dus gewoon lekker terug naar PvdA of Groenlinks ofzo haha


LOL ik ben team SP :hihi:
 
4 jun 2018
60
35
Echt hoofdpijn die politiek. Ik volg die problemen bij Partij Denk nu een tijdje, en je word er mdowagh van. Turkse Partijleider Kuzu begon eerst dat die het partij gaat verlaten ipv prive omstandigheden. Hij wilde meer aandacht aan zijn gezin ze3ma. Ewa week later kwam naar buiten dat hij als getrouwde man is vreemd gegaan met een meisje binnen die partij. Ewa later bleek dat zijn partijgenoot Ozturk dit gelekt heeft. Ewa daarna kregen ze ruzie en toen begonnen ze elkaar zwart te maken. En toen begon de Marokkaan Azarkan ermee te bemoeien. Mohim een drama serie!!

Conclusie: marokkanen en turken moeten geen politieke partij beginnen. Gewoon een slagerij of supermarkt starten en vlees en kosbar verkopen. Min ghawem ishedden!!

Bedankt voor de korte samenvatting. Lijkt indd een Turkse drama soap. Marokkanen en politiek gaat niet samen.
Ozturk Supermarkt lijkt me ook een goede naam :p
 
Bovenaan