Waar houden de berberse vrouwen van? Goud of Zilver?

S

Samir

Guest
Ik vind zelf zilver veeel mooier, en voor sdak ben ik dan goedkoper uit hehe



Imazighen hebben van oudsher altijd zilver gebruikt voor hun sieraden. Goud was wel meer waard, maar zilver werd gezien als puurder.
Ook was zilver mooier omdat je er meer mee kon, je kunt er veel creatiever mee omgaan dan goud.
Dus de kunstzinnig waarde was veel belangrijker dan wat het waard was in geld.

De Imazighen van nu schijnen dit vergeten te zijn. Ze willen alleen nog goud. Het lijkt er alleen om te gaan dat het veel waard is. De juweliers produceren standaard gouden sieraden die helemaal niet kunstzinnig meer zijn, die sieraden hebben niets met cultuur te maken, gewoon standaard produkten.
 
6 feb 2011
13.473
66
Zilver, ik hou van de kleur. Goud vind ik een rare kleur hebben..En sowieso gaat het bij mij die om de waarde.
 
10 feb 2011
60
0
witgoud of anders zilver

trouwring-witgoud-band.jpg
 
6 feb 2011
1.652
24
Soms staat goud beter bij een outfit, ik heb ze dus beide...En ja i love witgoud too!!
 
6 feb 2011
1.652
24
Oh ja, en ik ben ook gek op vintage zilver...dat heeft een zilver/zwart kleurtje, ingelegd met gekleurde of zwarte edelstenen....is mooi hoor en erg sjiek
 
S

Samir

Guest
Oh ja, en ik ben ook gek op vintage zilver...dat heeft een zilver/zwart kleurtje, ingelegd met gekleurde of zwarte edelstenen....is mooi hoor en erg sjiek

jaa dat is idd mooi bessie! je hebt smaak
 
1 dec 2011
12.067
53
Ik heb altijd zilver, vind dat veel mooier.

Goud draag ik meestal alleen naar feesten, dan past het wel mooi bij de jurk.
 
Bovenaan