(hoge) hakken dragen?

6 feb 2011
2.708
25
Wat is de regelgeving over vrouwen die hoge hakken dragen?

Lof is aan Allah.

Het dragen van hoge hakken is niet toegestaan omdat vrouwen zo het risico hebben om te vallen, en het is ons in de sharee’ ah opgedragen om gevaar in algemene zin te vermijden, zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En doodt julliezelf nietâ€

[al-Nisa’ 4:29]

“en stort jullie niet door eigen toedoen in de ondergangâ€

[al-Baqarah 2:195]

Het zorgt er ook voor dat vrouwen langer uit zien dan dat ze werkelijk zijn en het laat hun achterste duidelijker naar voren komen, en dit is een soort verleiding en tonen van sieraden die verboden zijn voor de gelovige vrouw om te tonen, zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vader of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. [al-Noor 24:31]

Van Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, Majallat al-Buhooth, 9/46.

Bovendien zorgt het ervoor date en vrouw naar voren leunt (maa’ilah ila al-amaam), dus er is de vrees dat de waarschuwing die gegeven werd aan de vrouwen die op een verlokkende manier lopen (al-maa’ ilaat al-mumilaat) hier ook van toepassing is (in de hadeeth die zegt dat zulke vrouwen nooit ook maar de geur van het Paradijs van verre zullen ruiken). Het is ook schadelijk voor de rug, zoals medisch bewezen is. De hakken maken ook een geluid die de aandacht van mannen aantrekt en dat is een verleiding voor hen. We vragen Allah om ons allemaal veilig en op het juiste pad te houden.
 
6 feb 2011
1.652
24
De hakken maken ook een geluid die de aandacht van mannen aantrekt en dat is een verleiding voor hen.


Dit heb ik zelf meegemaakt een keer, sindsdien geen hakken meer voor mij!!!!
 
3 feb 2011
2.199
34
HAHAHAHAHAHA !! wat een grappige topic zeg .. Hakken hm Oke, so what het zijn maar schoenen, dus te lezen zijn hakken 'haram' verleiding voor de mannen etc. Nou maar op een bruiloft bijv. dragen jullie allemaal hakken. Verleiding bij de mannen of de aand8 is niet alleen als je 'hakken' draagt maar je hebt zat andere manieren om aand8 te scoren
 
6 feb 2011
1.652
24
nou ik weet niet op wat voor bruiloften jij komt...maar daar waar ik kom zijn alleen vrouwen.

En ja tuurlijk zijn er andere manieren waarop de vrouw aandacht kan trekken, maar het gaat nu even alleen over hakken.
 
6 feb 2011
2.708
25
omg thamshoenta :stoned: dit is iets wat word verboden door allah subhana wa ta3ala klaag bij hem over dit

en bessie ind op bruiloft hebben wij alleen maar vrouwen lhamdoelilah want gemixt is harram ;)
 
3 feb 2011
2.199
34
Ik spreek niet over de mannen, ik spreek over vrouwen bij de vrouwen, .. hakken is zogenaamd 'HARAM' volgens jullie. En te lezen gaat het over het aand8 zoeken de verleiding bij hen. Dus ik spreek ook over andere verleidingen en aand8 zoeken.
 
6 feb 2011
2.708
25
hahaha thamshoenta srry ik las beetje verkeerd mascha ik denk da je bij vrouwen wel gwn hakken mag dragen mascha buiten 3awed niet omdat je mannen verleid enzo maar goed

jammer genoeg draag ik zelf ook ng gwn pumps :( gair inscha-allah
 
6 feb 2011
1.652
24
Ik spreek niet over de mannen, ik spreek over vrouwen bij de vrouwen, .. hakken is zogenaamd 'HARAM' volgens jullie. En te lezen gaat het over het aand8 zoeken de verleiding bij hen. Dus ik spreek ook over andere verleidingen en aand8 zoeken.


Wat bedoel je met ZOGENAAMD haram...iets is haram of niet...en niet zogenaamd. En het is niet volgens ONS haram..Maar volgens de islam.
 
Bovenaan