Alle tradities voor Berberse Huwelijk! Doe Mee!!

31 okt 2011
100
2
Om wat toe tevoegen. Er worden geen 7 rondjes gemaakt. Maar 7 keer onder een deur. En de moray de en bruidsjongen moeten hun capuchon van ejejeb op hebben. Wij maken ook izran om de bruidsjongen te plagen. Van laat het echte werk(trouwen) aan echte mannen over enzo. En voor de rest hebben Aitwayagher en aittouzin geen zelfde arazik. Wij doen het wat rustiger en blijven hangen in de zinnen.
En ik lees ook dat mensen bijhun zus hebben gedaan. Hoe dan? Kan alleen bij moray. Tasrit hebben ze izran van henne tamimoent enzo.
Wat er ook bij hoort is eieren uit delen voor de vruchtbaarheid van het stel. Voor kids enzo.

Hoe bedoel jij geen 7 rondjes maar 7 keer onder een deur?

Wat ik heb gezien in Marokko dat men gewoon heen een weer loopt ( 7 keer ) in het huis of buiten erf en dan weer terug keert naar het " bankje ". Daar gaat de bruid en bruidsjongen zitten met hun " ar9ab " op en dan komt iemand ( man/jongen ) die voor de bruidegom gaat staat en elkaars rechterhand geven en moet de bruidegom 3 keer op staan en zitten. Later henna meisjes en dan wordt er geld gegeven aan de Moulay.

Ik vind persoonlijk araziek geweldig in Marokko. Heerlijk om naar te luisteren.
 
6 apr 2012
17.066
124
Haha bij Deze zomer is mijn tante getrouwd in Marokko en ik herinner me nog dat mijn moeder een 10 dorro stuk (of 20 dorro :p) pakte en dat in een witte doek wikkelde en dan rond het hoofd van mijn tante wikkelde :hihi:
En dan kreeg ze zo'n ring om en er hing wat aan, wat weet ik niet meer :$
Haha die haren in 2 staarten. die handschoenen. witgroen kleed. Rkeb n suka op de tafel en dan gekookte eieren in de r7eni.

En dat allemaal op r7enni :giechel:
 
Bovenaan