Broeders en zusters fi deen ♥♥

2 okt 2012
3.117
190
Shaykh al-‘Uthaymin zei :

Het boycotten van mensen van innovatie is een religieuse verplichting.

[شرح لمعة الاعتقاد ص160/ 159 ]
 
2 okt 2012
3.117
190
Shaykh al-‘Uthaymin zei :

Vrouwen zijn geen kledingstuk die je aan- en uitdoet wanneer je wilt. Ze zijn vereerd en hebben hun rechten.

[al-Liqa' ash-Shahri 80 ]
 
2 okt 2012
3.117
190
Een man vroeg aan al-Hassan al-Basrie: "Welke Jihaad is 't best?"

Hij antwoordde: "De Jihaad van je begeerten."

[Rawdat al-Moehibien 478]
 
2 okt 2012
3.117
190
Shaykh al-'Allamah Saalih al-Fawzaan zei:

"Dit is juist de tijd om de tegenstrijdige methodieken & haar uitnodigers te verduidelijken aan de mensen via social media."

[Genomen uit de lezing van donderdag 06-01-1436 NH - 30-10-2014 in Riyaad met als titel: "Het waarschuwen tegen de kwaadwillende uitnodigers en hun gevaar voor het Land van de twee Gewijde Moskeeën"]
 
2 okt 2012
3.117
190
Er werd gezegd tegen 'Âmir Ibn 'Abd Qays : Slaap je buiten , ben je niet bang van leeuwen ?

Hij antwoordde : Ik schaam mij tegenover mijn Heer om iemand anders te vrezen dan hem.

[ Siyar A'lâm an-Nubalâ (1/434)]
 
2 okt 2012
3.117
190
Vraag: Wat is Wahabisme?

Antwoord: Wahabisme is een term die de vijanden van Mohammed Ibn Abdelwahhaab (moge Allah hem genadig zijn) gebruikten voor zijn oproep tot het zuiveren van het monotheïsme van alle vormen van polytheïsme en het vermijden van elk pad behalve het pad van Mohammed Ibn Abdellaah (vrede zij met hem).

Hiermee wilden zij de mensen weghouden van zijn oproep en hen tegenhouden van hetgeen waar hij hen naar uitnodigde. Maar dit heeft zijn oproep niet geschaad. Integendeel, het heeft de oproep verder doen verspreiden in de wereld en trok de interesse van degenen aan die door Allah in staat zijn gesteld om meer onderzoek te doen naar de aard van deze oproep, het doel erachter en de bewijzen uit het Boek en de authentiekeSunnahwaarop de oproep zich baseert. Hierdoor hielden zij zich nog meer vast aan deze oproep en begonnen andere mensen ernaar uit te nodigen. En alle lof komt Allah toe.

En het succes komt van Allah. Moge Allahs salaat en salaam zijn met onze profeet Mohammed, zijn familie en metgezellen.

Permanente Commissie voor Wetenschappelijk Onderzoek en Oordelen:

Voorzitter – Sheikh Abdulaziez Ibn Abdellaah Ibn Baaz
Vicevoorzitter – Sheikh Abdulrazzaq Afiefi
Lid – Sheikh Abdullah Ibn Ghudayyan

Bron: alifta.com. Fatwa’s Permanente Commissie, eerste collectie, volume 2, pagina: 255-256.
 
2 okt 2012
3.117
190
11263080_1635071896711565_7207653384013926909_n.jpg


Het water drinken dat overblijft van de rituele wassing
-------------------------------------------------------------------------
Het is een weinig gekende Sunna bij de gewone
moslim, maar ze maakt deel uit van de talrijke Sunan die onze geliefde Shaykh Muqbil ibn Hâdî al-Wâdi'î (rahimahullâh) terug tot leven heeft gebracht.
Dit is dus een verlaten en vergeten Sunna en de moslims horen haar in praktijk te brengen en te verspreiden onder de mensen. En des te meer wanneer we weten dat een uitspraak tegengesteld aan de praktijk van de Profeet (sallAllâhu 'alayhi wasallam) wijdverspreid is en die zegt dat het drinken van het water dat overblijft van de rituele wassing geheugenverliesals resultaat met zich meebrengt. Er is geen enkel bewijs voor deze uitspraak, integendeel de bewijzen zijn tegengesteld aan deze uitspraak.

Het is overgeleverd door al-Husayn ibn 'Alî (radiyAllâhu 'anhumâ) dat hij gezegd heeft:

« Mijn vader heeft me gevraagd te komen met het water van de rituele wassing (al-Wadu, niet te verwarren met de rituele wassing zelf, al-Wudu) en hij heeft overgeleverd dat op het einde van de rituele wassing die hij verricht heeft - waarbij hij elke beweging drie keer deed - dat hij ('Alî) opstond en zei: "Geef me de kom die het resterende water van de rituele wassing bevat" en hij dronk rechtopstaand van dit water. »

Al-Husayn zei:

« Ik was verbaasd ! Hij zei me dan: "Wees niet verbaasd, want ik heb je vader (want het is zijn grootvader), de Boodschapper van Allah, zien doen wat jij mij hebt zien doen." Hij heeft water gevraagd voor zijn rituele wassing en heeft de rest ervan rechtopstaand opgedronken. »

Deze hadith is overgeleverd door an-Nasâ'î en authentiek verklaard door Shaykh Muqbil in zijn "Al-Jâmi' as-Sahîh", hoofdstuk: de rest van het water van de rituele wassing opdrinken, (1/515.
 
2 okt 2012
3.117
190
Opscheer kapsel

De Profeet صلى الله عليه وسلم verbood qaza’. Al-Bukhaari )5921( en Muslim )2120( leveren over van Ibn ‘Umar )Moge Allah met hem Genadig zijn( dat de Boodschapper van Allah صلى الله عليه qaza had verboden’. Naafi’ werdt gevraagd: Wat is al-qaza’? Hij zei: Het scheren van een gedeelte van de hoofd van een jongenman en een gedeelte niet scheren.

Imam Ahmad )5583( overgeleverd van Ibn ‘Umar )Moge Allah met hem Genadig zijn( dat de Profeet "صلى الله عليه وسلم een jongen zag, met een gedeelte van zijn haar geschoren en een gedeelte niet geschoren, Hij verbood dat en zei: “Scheer alles of laat alles.” saheeh verklaard door sheikh al-Albaani in Silsilat al-Ahaadeeth al-Saheehah )1123(.
 
2 okt 2012
3.117
190
De Profeet sallah Allahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:

“De Djama’ah is een barmhartigheid, verdeling is een foltering.”

[overgeleverd door Ahmad in Al-Musnad 4/375. Hassan gekwalificeerd door Al-Baani in Sahih Al-Jami’ nr. 3109, As-Sahiha 667]
 
2 okt 2012
3.117
190
Radia Allahu 'anhu...

Abū Bakr is like rain; wherever he falls, he only brings good.

(Ar-Rubayyī’ bin Anas, Sīrat al-Khulafāʾu ar-Rāshidūn, Page: 22.)
 
2 okt 2012
3.117
190
» بدأ الإسلام غريبًا، وسيعود غريبًا كما بدأ، فَطُوبي للغرباء «

Allah Ibn Mas'ud Radhiya Allahu ‘anhu zei: “De Profeet sallah Allahu ‘alayhi wa selam zei:

“De Islam is als iets vreemds begonnen en het zal als weer iets vreemd worden zoals het in het begin was, er is dus goed nieuws voor de vreemdelingen.”

Iemand vroeg:

“Wie zijn de vreemdelingen?”

Hij zei:

“Degenen die zich van de mensen ter wille van de Islam losscheuren.”

[Muslim, Kitab Al-Iman, 1/90: Ibn Madjah, Kitab Al-fitnan 2/1320 hadeeth nr. 3988. Deze Hadith is door Ibn Madjah overgeleverd op gezag van Anas en Abu Hurairah]
 
2 okt 2012
3.117
190
سبحان الله العظيم
Hoe wij de Koran soms bespotten en niet serieus nemen.



لو أنزلنا هذا القرآن على جبل لرأيته خاشعا متصدعا من خشية الله وتلك الأمثال نضربها للناس لعلهم يتفكرون

"Als Wij deze Koran tot een berg hadden neergezonden, dan had jij deze zich zeker zien onderwerpen en zich splijten uit vrees voor Allah. Dat zijn de voorbeelden die Wij de mensen geven. Hopelijk zullen zij zich vermanen."

(سورة الحشر 59:21)
 
2 okt 2012
3.117
190
Menstruatie vlak voor zonsondergang

Door Het Permanente Comite voor Fatawa en Onderzoek

Vraag:

Een vastende vrouw verliest drie druppels bloed tijdens haar menstruatieperiode, waarna het bloeden gestopt is. Wat zijn de gevolgen hiervan? Moet zij eten of dient zij door te vasten? Ter informatie: dit is vlak voor zonsondergang gebeurd.

Antwoord:

Indien een vastende vrouw bloed verliest tijdens de menstruatieperiode – ongeacht of het weinig is – en het bloeden vervolgens ophoudt, dan is het vasten daarmee verbroken. Zij dient te eten en het later inhalen. Zij moet ook de grote wassing verrichten.

En het succes komt van Allah. Moge Allahs salaat en salaam zijn met onze profeet Mohammed, zijn familie en metgezellen.

Voorzitter - Sheikh Abdulaziez Ibn Abdellaah Ibn Baaz
Lid - Sheikh Abdullah Ibn Ghudayyan

(Bron: alifta.com, eerste collectie, volume 10, pagina: 155)
 
Bovenaan